freeride bräda snabb och stabil

hajk

Medlem
är 185 cm väger 93 kilo och 43 i skostorlek söker en snabb och stabil freeride bräda.
har hitintills åkt på burton custom 01 som jag tycker är lite osäker vid högre farter.
åker 50 % off pist och skog , 50% i backar och gillar då höga farter typ supersonic:)
jag har kollast på Burton Baron ES eller Salomon Burner.
någon med egen erfarenhet eller andra tips?

jag har kört på salomon fastback nu i några säsonger gillar den som aset så.salomon burner är ju uppföljare på fastbacken så den kan jag lätt rekommendera.

Jag kan varmt rekommendera Burton Triumph. Den är inte fullt så bred som Baron men lite bredare än Custom. Den är även en aningen smalare bak än framtill, så den lägger sig bättre i lössnön och du behöver inte lika lång bräda för att få samma lyft i snön, plus att du får bättre åkställning.

Brädan är även hårdare än Custom under bindningarna men mjukare mellan dem. Detta gör att den är stabil i högre farter, men mjukare i flexet = bättre kontroll.

Jag kan även rekommendera Raven (dock lite smal) och T6 (som finns i wide modell) om man vill ha lite snabbare skärning.

Den finns massor av bra modeller om man kollar runt.

wow! nu blev jag nästan ännu mer osäker skall fortsätta söka mer input.
baronen går nu bort.
skall kolla shortbus och triumph, har även läst att många haft bra betyg på fastbacken vilket bådar gott för burnern, skall senast 15 dec bestämt mig för i januari blir det italien :)

Tillbaka
Topp