Freeride = Bugg VM ?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
Freeride = Bugg VM ?
EDIT: till att börja med vill jag nämna att vi inte snckar om dansen bugg..

Hejsan freeride och framförallt admin Johan.

när jag använder mozilla firefox som web-browser om jag surfar på freeride så går sidan betydligt
fortare än om jag surfar på safari.
MEN det finns flertalet buggar som är sjuuukt störande.

Bugg nr 1:

de sista bokstäverna i alla de ord som går ut till radernas ände i forumet försvinner,

som ni ser på bilden nedan sakans det bokstäver i slutet på orden.
8iq6gog0

Bugg nr 2:

när jag skriver ett foruminlägg och likaså när jag skriver i en gästbok eller liknande så lever
texten sitt egna lilla liv. den ligger hela tiden 1 bokstav efter med att visa vad jag har skrivt så
att tex: om jag skriver Hej så ser man bara He tills jag har tryckt på mellanslag.. ?

detta är lite svårt att visa en bild på iom att ni inte kan se hur många bokstäver jag har skrivit
osv.

Bugg nr 3:

som ni ser på bilden har det blivit något helt galet vilket händer varje gång jag ska ta bort något
jag har skrivit.. exemplet ni ser på bilden: jag har skrivit text så långt man ser, jag har sedan
raderat texten. Texten raderas dock inte utan bara "hackas sönder" typ..
man ser även på bilden att ordet går ut ur textrutan när jag har skrivit...
zctxsejj

OBS! JAG ANVÄNDER MAC!

/grymt irriterad Hampus

Senast redigerad av en moderator:
Freeride = Bugg VM ?
jag hade lätt anmält mig ifall det hade varit foxtrot vm istället.

edit: min punchline blev avsågad redan i inlägget över, fan.

Senast ändrad:
Freeride = Bugg VM ?
haha aldrig sett de förut.. låter segt..
köp PC så ska du se att de löser sig.. =)

ne men de är nog ditt mozilla som spökar

Freeride = Bugg VM ?
Funkar för mig både i Safari och Firefox. För några år sedan blev dock meningar i inlägg knepigt avstavade när jag skickad in inlägget. Detta dock i Safari men det är inget jag märker av numera.

T-son

Freeride = Bugg VM ?
jocke_torkelson sa:
Funkar för mig både i Safari och Firefox. För några år sedan blev dock meningar i inlägg knepigt avstavade när jag skickad in inlägget. Detta dock i Safari men det är inget jag märker av numera.

T-son
hmm.. skumt..

saken är den att de skulle inte störa mig om inte freeride gick så oerhört mkt fortare på firefox.. för jag uppskattar hastigheten :)

Freeride = Bugg VM ?
jocke_torkelson sa:
Jag har 2.0.0.11 av Firefox resp 3.0.4 på Safari samt OS 10.4.11. Funkar klanderfritt i båda.
Förra inlägget Safari detta i Firefox.

T-son
jag kör fanemig exakt samma som du... :S

Freeride = Bugg VM ?
jeppenator sa:
haha aldrig sett de förut.. låter segt..
köp PC så ska du se att de löser sig.. =)

ne men de är nog ditt mozilla som spökar
Man kan tro det, men faktum är att det idag är väldigt svårt att bygga en enda hemsida på ett kodspråk som fungerar till alla webläsare då språken i viss mån är kopplade till operativsystemen, även om detta idag håller på att ändras, kodspråken drar sig mer och mer till ett samlat språk. :)

Freeride = Bugg VM ?
Mitt för tillfället sista förslag. Gå in på inställningar/innehåll/teckensnitt & färger klicka på avancerat kolla att "låt sidorna använda eget teckensnitt" är förvalt.

Har kollat runt en del och kommer inte på något bättre just nu. Annars har du ju 99mac;-)

T-son

Freeride = Bugg VM ?
marer sa:
alwaysCrash sa:
jocke_torkelson sa:
Jag har 2.0.0.11 av Firefox resp 3.0.4 på Safari samt OS 10.4.11. Funkar klanderfritt i båda.
Förra inlägget Safari detta i Firefox.

T-son
lååååång, kort, kort, lååååång

meheh, slutar när man är på topp
lång, kort, kort, lång = X eller multiplikationstecken. Jag fattar ingenting men det kanske är meningen!?!

Freeride = Bugg VM ?
Jag använder både Safari och BonEcho (intelportad Firefox) och det fungerar alldeles utmärkt med båda läsarna. Det låter snarare som att du har problem med din läsare.

Vilken version av Mac OS X kör du? Jag använder själv 10.4.11, Safari 3.0.4 & BonEcho (Firefox) 2.0.0.8.

Freeride = Bugg VM ?
jocke_torkelson sa:
marer sa:
alwaysCrash sa:
lååååång, kort, kort, lååååång

meheh, slutar när man är på topp
lång, kort, kort, lång = X eller multiplikationstecken. Jag fattar ingenting men det kanske är meningen!?!
mycket riktigt käre jocke, du har morsekodinfiltrerat min försvarslinje, touché

för att småbajta jamesbond skurkarna som i varje film högt rabblar upp deras evil planer för att i nästa stund bli aresterade av nato soldoater kan jag like gärna bekänna min högst genomtänkta kodplantage i tråden till de mystiska tonerna av arkiv-lång,kort,kort,lång theme music.

niner altitude, to be continued.

Freeride = Bugg VM ?
Det med att texten hackas sönder beror nog inte på freeride.se utan din dator. Jag har upplevt liknande när jag körde firefox på min mac.

Freeride = Bugg VM ?
Upplever inget av det du skriver om. Kör Safari 3.0.4 på Mac OS 10.5.1. Kikade även med Firefox 2.0.0.11 och även där fungerar det felfritt. Testat installera om webläsaren?

Att Safari skulle gå segare än Firefox vill jag inte påstå. Enligt Apple själva så är Safari snabbare än både IE och Firefox, men jag märker då ingen skillnad i hastighet. Det är väl mer en fråga om smak då man väljer webläsare nuförtiden. De flesta sitter väl ändå med 10Mbit+? :-)

Freeride = Bugg VM ?
nu börjar det gå utför här! trodde detta va en sajt där man snackar om lagg och åkning inte om datorer och vilken jävla webbläsare man har.....

Nerds :PPPPPPPPPPPPPPPP

Freeride = Bugg VM ?
För att dra ett litet pappaskämt, så kan man väl säga att det alltid har gått utför på en sida för alpin skidåkning. ;)

Safari upplever jag personligen som den snabbaste läsaren, dock saknar jag vissa saker som aktiva bokmärken, vilket gör att jag fortfarande använder Firefox.

Tillbaka
Topp