Freeride NM i Riksgränsen

Nu har jag bokat boende på hotellet. En lägenhet för 3st. Så om någon behöver boende får ni gärna höra av er till mig så kan vi dela. Det finns 2 lediga platser. Bokat mellan 13-18 maj

Senast ändrad:
Jag undrar mest hur man kan lägga två av tre friåkningstävlingar i Sverige på samma helg??? Alltså Ride The Cow och Hm i Brattåkning?

Jaha, det är snart dags för NM. Vilka ska vara med och tävla?
Vilket face är det som gäller för kvalet? Och är det någon som har ett bra foto på kval åket? :)

Studsmatte sa:
Jaha, det är snart dags för NM. Vilka ska vara med och tävla?
Vilket face är det som gäller för kvalet? Och är det någon som har ett bra foto på kval åket? :)
Vanliga kvalfacet är ju sadeln som man ser från vinkelliften. Det ligger precis lookers vänster från Branten.

Har ingen bild på hur det ser ut där just nu...men av vad jag har förstått så är det i stort sett för mycket snö för att man ska kunna köra kval där...?

Hoppas att de flyttar kvalet till Insteget ist. Det är där man går upp för att enklast komma till toppen av Nordalsfjell.
Insteget är way roligare och längre än vad sadeln är. :)

För mycket snö? Visste inte att det någonsin kunde bli för mycket av den varan. Men jag gissar att alla bra klippor är översnöade?

Okej så Insteget är typ längre skidåkarens vänster? Måste reka imorgon!

Studsmatte sa:
För mycket snö? Visste inte att det någonsin kunde bli för mycket av den varan. Men jag gissar att alla bra klippor är översnöade?

Okej så Insteget är typ längre skidåkarens vänster? Måste reka imorgon!
Hooka upp med ngn som kan facen. Om nu sadeln blir kvalface så finns det delar av facet som man ska hålla sig borta från om man vill ta sig till final.

Tillbaka
Topp