Freeride:s Elit (fixad)

• Trådstartare Trådstartare Ewasx
  • Start datum Start datum
Pinn måste fan vara med på listan, kommer alltid och styr upp trådar med oakley linser! :D

jeppenator sa:
Pga att detta tangentbord är lite smått fucked upp å att det är en mac jag sitter dold bakom kan jag inte skriva fetstil, men hoppas ni fattar..

The final votes from jeppenator is: Waster, BigAir å Pizzaaaugust även Nojlas förtjänar att vinna,

men motiveringen: Förbannat roliga medlemmar som alltid på något sätt lykas underhålla i varje inlägg.
klart du kan skriva fetstil skriv <[ b ]> i början av texten och sen <[ / b ]> i slutet

fast utan mellanslag..

Senast ändrad:
jeppenator sa:
hm.. känns som om denna tråd börjar spåra ut?!! snälla håll er till ämnet! kan bli kul å se vem som är freerides igenom tidernas bästa medlem!
Det berättade Glisseur redan på sidan 2.

Glisseur sa:
Det finns bara en kung av Freeride, den ädle Jean-Claude Mogul AKA JCM: https://www.freeride.se/member/view.php?id=14197 Sorgligt nog har han (tillfälligt??) abdikerat från tronen i ren protest mot Lunarstormsinvasionen och den allmänna fördumningen på detta en gång så fantastiska forum.

Carled sa:
Vitryss? Vem tar du mig för?! Jag har smakat det en gång, och det var en gång för mycket! Man skall aldrig blanda sprit och mjölk, spriten blir ju rent förstörd!

En riktig friåkare dricker 4 olika (ibland samtidigt) drycker:
1. Öl, rent eller utblandat, välj själv.
2. Jäger.
3. Fernet.
4. freeride-klassikern ginåvodka blandat 70/70. Tips på recept är: häll 2 delar gin i munnen, svälj, häll två delar vodka i munnen, svälj, klappa/smek dig på magen så att de blandas till bra konsistens...

BTW, man fyller ju år imorgon så då blir det Jäger för hela slanten... Jag skall nog ta och tvinga folk att dricka Jäger... Jo, så får det bli!
Tydligen tog han dig för att vara en brantåkare men ack så fel Glisseur hade. Öl, vad i hela friden säger du! Sätter man sin fot på ett brantåkarhak serveras ingen öl whatsoever - den som ger en brantåkare en öl kommer att bli ihjälslagen på plats och ställe.

Under åren på freeride har det diskuterats flitigt om vad som är brantåkardricka och detta har forskningen visat;

Fernet, Gin, Vodka, Gin-o-vodka på tapp 70/70, Grön Chartreuse, Pastis och ev. Absint = brantåkardricka!

Det har även diskuterats hur det optimala brantåkarhaket ska se ut, https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=3129

Har vi alla glömt GNU, han har också tillfört mycket roligt på forumet!

Senast ändrad:
Tack Leder för att du uppmärksammade mig och väckte mig ur min jobbrelaterade koma. Min röst på Carled är härmed struken, vette fasen om han inte hamnar på minuspoäng till och med! Strrrrrrrrrike, out!

Dagens ungdom har totalt tappat koncepten. Den ENDA gången maltabserad dryck kan tillåtas på ett äkta brantåkarhak är i stövelform. Men då med Absinthe istället för Jäger. Och givetvis är mixen då den korrekta, dvs ett shotsglas med öl sänks ner i stöveln...

När vi ändå är inne på äkta brantåkardricka skulle jag därför vilja omplacera min röst till kung_mange. Efter en helkväll på den legendariska Cantinan i Gränsen följt av en eftersläckning på Grönan medelst Absinthe (serverad av undertecknad i stora glas och mängder) sågs han sedan släpas hem till Barracken av två storvuxna karlar. DET är ÄKTA brantåkarfasoner!

Glisseur sa:
Min röst på Carled är härmed struken, vette fasen om han inte hamnar på minuspoäng till och med! Strrrrrrrrrike, out!
Hear, hear. Öl? Sicket folk.
Glisseur sa:
Eftersom JCM har sprungit och gömt sig i Everglades djupa träsk (Göteborg? Bourg St Maurice? Igloo bar i Alagna?)
Nu kan ju bäste herren ta å köra upp Klammers Carrerahjälm där solen inte skiner, var på på detta klot finns flest säsongare, var på detta klot finns flest personer som via gräddfil kvalat in i den del av tillvaron som lystrar till namnet vinnarcirkeln? Bästebror, möt mig i Vegas, drömmarnas horisont, staden där människans bästa sidor vaskas fram – eller skitsaksamma, vi tar det på La Bricolettes Bikers Bar. Du bjuder.

En av de bästa och mest initierade skribenterna måste vara smbif, vad annars kan förklara dessa briljanta trådstarter?
http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3340
http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3479

Btw, det tog inte lång tid innan Lunargenerationen lyckades dra iväg sjuhundraelva inlägg i följd i denna tråd, är det förbjudet i dagens skola att lära sig skriva svenska, eller iaf att lära sig uttrycka sig på ett begripligt sätt? Går det inte att lägga in en funktion som hindrar posthorerier kanske?

Mannnen, myten, legenden är tillbaka! Jag som trodde att han nuförtiden hörde till en svunnen värld, att han var en urban legend en saga. Men, med samma träffsäkerhet på tangetbordet som vanligt, är han här åter igen...

Välkommen o du frälsare

O han har tittat in igen!! :) Glad och trevlig som aldrig förr! Jean Claude Mogul, mmm... ^_^

... o annars har jag nog herr GNU som favorit, även om han också har gått o gömt sig i nån grotta. Mest skratt hela tiden!

Senast ändrad:
JCM sa:
Nu kan ju bäste herren ta å köra upp Klammers Carrerahjälm där solen inte skiner, var på på detta klot finns flest säsongare, var på detta klot finns flest personer som via gräddfil kvalat in i den del av tillvaron som lystrar till namnet vinnarcirkeln? Bästebror, möt mig i Vegas, drömmarnas horisont, staden där människans bästa sidor vaskas fram – eller skitsaksamma, vi tar det på La Bricolettes Bikers Bar. Du bjuder.
Jaså, minsann. När likstelheten just ska infinna sig passar det bäste broder JCM att med sina sista krafter klicka på login-knappen och förära audiens till Lunarrides mindre blåblodiga pöbel. Likt en Elisabet Rydell-Janson lurar du i vassen och dyker inte in i diskussionen förrän det börjar osa katt kring dina egna fötter. Nobelt, min käre broder, verkligen nobelt. Men visst bjuder jag gärna på ett par stänkare, kanske till och med några järn för att skölja ner stänkarna med, på valfritt hangout. Det ska bli en ära.

Jokie och pelle_jons skärt er för fan tråden kommer att bli låst och det blir ingen glade över.

thom8 får joina listan och årets rookie blir som alla verkar vilja DRAKBABIS

Jasså? Vill alla verkligen det, Alltså alla? Inte bara de som besökt denna tråd utan ALLA vill med andra ord att hon ska bli årets rookie. Så vitt jag mins så har jag inte röstat på någon, måste du ändra i ditt svar nu... eller var det så att de flesta som uttalat sig om årets rookie ville att hon skulle bli årets rookie?

/Leder

Leder: Nu är det så att jag, Hasse och HotDamnSara har nominerat henne och hittils har det inte kommit in nått annat förslag. Och även om det skulle göra det så tvivlar jag på att den personen lyckas peta ner Drakbabis från tronen.

JockeSki, du missade att jag helt och fullt ställer mig bakom er nomineringen av Drakbabis.

Senast ändrad:
Du har så rätt i det du säger men det ändrar inte det faktum att alla inte har röstat i hennes favör, då är det väl bara ni tre...oj nu kom det en till, fyra som gjort det!

/Leder

Senast ändrad:
Sorry jet. Det var inte meningen.

Leder: Jet står åxå bakom den.

Edit: Nä Leder det har du så rätt i men detta är ju ingen officiel lista utan bara en lista där vi som är aktiva i tråden själva bestämmer vilka som ska få vara med. Nu kom ju inte ens någon annan med förslag och då beslutade trådskaparen att hon fick bli rookie of the year. Det är ju trots allt Ewasx som i slutändan bestämmer :)

Senast ändrad:
Jag röstade faktiskt även på henne som årets rooke, helt klart värd det.

Ok, jag kan förstå resonemanget med att ren öl inte är brantåkardricka, det dricker ju svennebanan också... Men starköl i stövel (givetvis!) med en shot av "riktigt" brantåkardricka kan väl nästan ses som brantåkardricka eller iaf. dricka för aspirerande brantåkare!

Carled: Är det du eller jag som har missuppfattat det här? Jag trodde det skulle va en shot öl i ett glas med absinth (eller hur det nu stavas) :S

Glisseur sa:
...Och givetvis är mixen då den korrekta, dvs ett shotsglas med öl sänks ner i stöveln...

Senast ändrad:
Det var jag som missuppfattade det hela... My bad, jag gör en pudel!

Tråden om det ultimata brantåkarhaket var riktigt bra... Gillar def. idén med lite random installerade björnar för diverse brottning och områden för kniv- och whiskeyflasklagsmål...

Vad ska jag säga då: Hur har jag kunnat missa den här tråden? I och för sig så känns väl inte trådnamnet särskilt riktat till nybörjare men ändå... ;) Ja, det är väl bara att tacka och ta emot min finfina utmärkelse. :D (Om det nu är klart.)

Senast ändrad:
En som är riktigt kung är kapten stofil som kanske inte är flitigast men som alltid när han skriver har något roligt att komma med.

Leder sa:
Jasså? Vill alla verkligen det, Alltså alla? Inte bara de som besökt denna tråd utan ALLA vill med andra ord att hon ska bli årets rookie. Så vitt jag mins så har jag inte röstat på någon, måste du ändra i ditt svar nu... eller var det så att de flesta som uttalat sig om årets rookie ville att hon skulle bli årets rookie?

/Leder
Hur orkar man innerst inne.

Enligt min åsikt verkar det som majoriteten som besökt och svarat på denna tråd vill ha drakbabis som någon sorts rookie of the year. Om du nu får för dig att räkna alla inlägg och dessutom inläggen som vill att drakbabis ska vara årets nykomling och får fram att det var mindre än 50 % som inte nämnde någonting alls så kan jag tillägga att jag inte bryr mig.

så de så

Pizzaaugust sa:
tycker inte thom8 är tillräckligt kvalificerad.

om man inte får rösta på sig själv rösta rjag nog på jeppanator lite av en kompis röst.
lr på den där leee yo jippie hoe gangsta myhr lr va hon heter;)
ehm ja har ingen aning vem de är ;)
men seriöst gangsta Lee är så ute, just nu kallas jag för "OakLee"

Peace

L_ee sa:
Pizzaaugust sa:

om man inte får rösta på sig själv rösta rjag nog på jeppanator lite av en kompis röst.

Peace
<skriv en bok

Btw e inte Carled med? tycker man ser forumsvar från honom överallt nuförtiden .. kommer inte ihåg riktigt hur det var förr, Nojlas hade typ den rollen då. Men upp med honom på listan!

Senast ändrad:
Ewasx sa:
L_ee sa:
Pizzaaugust sa:

Peace
<skriv en bok
En bok?
Kortfattat:
Jag och Jeppenator startade en ghettotråd.. ehm därav kom gangsta Lee eller de va nog en hel del saker till men aja.. long story
Sen kom ja på att ingen säger väll Oakleeeejj eller nått man säger väl Oakli eller nått liknande? Men de finns inget märke som heter OakLee och därför kan man väl starta ett ;)
Eller palla skriva bok.. storyn är för låååååååång, and I am to shoort ne men..

Peace

Tillbaka
Topp