Freeride Video Awards 2007

johan

Administrator
2311.jpg

Nu fortsätter vi med Freeride Video Awards! Alla som kan hålla i en filmkamera är välkomna att tävla om exklusiva priser och en skjuts ut i skidfilmsvärlden.

Tävlingssajten för Freeride Video Awards 2007
Här kan ni läsa om förra årets vinnnare: https://www.freeride.se/content/1106/

Kolla igenom årets 33-tävlingsbidrag och rösta fram din favorit
https://www.freeride.se/videoawards2007/

Har ni frågor så ställ dem här så ska vi försöka svara på dem.

skitbra, Kruxelidux antar att det blir runt samma tid som förra året, alla ska ju ha tid att skicka inte och det ska organiseras m.m

hur stor får filen vara som man skickar?

Senast ändrad:
artisty sa:
låter nice:D, men är det någon ide att ställa upp ifall materialet redan är användt?
Självklart ska du ställa upp i tävlingen! Det gör inget om du tidigare tävlat med samma film eller använt materialet tidigare bara det är filmnat mellan 1 oktober 2006 och 1 augusti 2007. Roligast är så klart om du klipper ihop något nytt för Freeride Video Awards men det är inget tvång.

Kan man istället för att sicka in flera bidrag lägga in 2 filmer i 1 där man använder samma material, och inte överstiger 5 min. Alltså att man t.ex. skriver i början att man har 2 filmer, om du förstår. Antar att det är okej iofs

Senast ändrad:
johan sa:
artisty sa:
låter nice:D, men är det någon ide att ställa upp ifall materialet redan är användt?
Självklart ska du ställa upp i tävlingen! Det gör inget om du tidigare tävlat med samma film eller använt materialet tidigare bara det är filmnat mellan 1 oktober 2006 och 1 augusti 2007. Roligast är så klart om du klipper ihop något nytt för Freeride Video Awards men det är inget tvång.
Då kommer det en film:D

bois sa:
Kan man istället för att sicka in flera bidrag lägga in 2 filmer i 1 där man använder samma material, och inte överstiger 5 min. Alltså att man t.ex. skriver i början att man har 2 filmer, om du förstår. Antar att det är okej iofs
Javisst det är så klart ok att ha två delar i sin film.

Skulle man inte kunna fixa så att man kan göra kommentarer till varje film, det skulle vara super bra.

Sen tycker jag att man ska göra olika omgångar, istället för det man gör nu, så att det först är alla bidrag (t.ex. 30st, som man röstar på inom de 2 olika grenarna) som tävlar om final platser och sen att man har de 5 bidrag som fått mest röster (eller högst röster som jag skriver om längre ner) inom varje gren som man får rösta på under finalen. Tycker det blir rörigt när alla ska välja ett bidrag att rösta på från 30 st.

Tycker även det vore lättare att man då under "den första omgången" skulle köra ett 1 - 10 poäng system som man fick välja på till varje bidrag.

Att rada upp de olika grenarna var för sig skulle också förenkla det hela enlig mig.

Det är bara åsikter från min sida. Men det finns väl någon anledning till varför ni lagt upp det som ni gjort? /bois

Senast ändrad:
Bra förlsag Bois! håller helt med!

en sak till skulle vara att lägga in en kategori: Park å en big mountain.. så man kan se vilka som klassas till vilken kategori.. var lite svårt med vissa bidrag förra året

kommentarer på filmerna hadde vart bra

Förslaget på uppdelning på de två kategorierna (park&jibb/bm) vid röstningen låter bra.

Ska fundera kring förslaget med en finalomgång och två rösttillfällen samt hur man kan få fram kommentarer till filmskaparna. Tyvärr är majoritet av filmkommentarerna i forumet inget att hänga i granen. Yeah, Cool, 1:a ger ju inte speciellt mycket...

hejhej. i tävlingsformuläret så står det "klipp". Det är rätt oklart. Är det så att man ska skriva in antal klipp, mest troligt, eller något annat?

petter-e sa:
hejhej. i tävlingsformuläret så står det "klipp". Det är rätt oklart. Är det så att man ska skriva in antal klipp, mest troligt, eller något annat?
Utan att ha läst tävlingsformuläret så antar jag att man ska skriva in vem som har klippt filmen.

okok tack. jo ser det nu ganska dum fråga men tänk om de va någe riktigt skumt vet ju verkligen inte vad johan o co kan hitta på !

Lite smått lamt att man kan filma på tävlingar och göra sitt bidrag av det. Det är ju visseligen redigeringskvaliten m.m. som ska bedömmas antar jag, men folk röstar ju på det de tycker är häftigast. Om freeride video awards ska bli en hyfsat rättvis tävling så borde man även dra ner alla filmer till samma kvalite.

Tillbaka
Topp