Freeride Video Awards 2007

jibban sa:
Lite smått lamt att man kan filma på tävlingar och göra sitt bidrag av det. Det är ju visseligen redigeringskvaliten m.m. som ska bedömmas antar jag, men folk röstar ju på det de tycker är häftigast. Om freeride video awards ska bli en hyfsat rättvis tävling så borde man även dra ner alla filmer till samma kvalite.
med kvalite menar du bildkvalitet eller åkkvalitet? eller vad för kvalitet?

de om dom som filmar tävlingar å skickar in kanske borde vara i en egen grupp.
men att folk t.ex har filmat med bra kameror osv kan ju fan inte spela nån roll:S hoppas inte de är de du menar.

jeppe: tror de är 1aug

Senast ändrad:
Jag menar ju knappast att man ska dra ner åkarkvaliten, för det kan ju bli lite svårt i efterhand(vore ganska sjukt över huvud taget att säga att du får inte vara med för du ha med för bra åkare). Det är klart det är roligt om det är bra kvalitet på filmerna, men det är ju endå så att det blir en smått orättvist bedömning. Säker på att det sitter en hel del talanger med kamera för 3-5000kr, som inte ha en chans mot någon hobbyklåpare som gått och köpt en kamera för 30000kr. Man kan ju sitta i år med färgeffekter och andra bildinställningar och ändå inte komma i närheten av en lika snygg bild.

jibban sa:
Jag menar ju knappast att man ska dra ner åkarkvaliten, för det kan ju bli lite svårt i efterhand(vore ganska sjukt över huvud taget att säga att du får inte vara med för du ha med för bra åkare). Det är klart det är roligt om det är bra kvalitet på filmerna, men det är ju endå så att det blir en smått orättvist bedömning. Säker på att det sitter en hel del talanger med kamera för 3-5000kr, som inte ha en chans mot någon hobbyklåpare som gått och köpt en kamera för 30000kr. Man kan ju sitta i år med färgeffekter och andra bildinställningar och ändå inte komma i närheten av en lika snygg bild.
ok..men det tycker inte jag har med saken att göra...att man har en bra kamera betyder inte att man gör bra filmer

jag kommer iaf inte rösta på någon för att den har bättre kvalite

men visst...det kan ju spela in lite, att man inbillar sig att den är sjukt bra bara för den har snygg bild.

dock tycker jag extra komprimering för bättre kameror låter ganska "fjantigt"
vi vill väll se bra filmer? och de finns väll vissa som filmar med digital kameror@15fps och då skulle man alltså sänka alla filmer till den standarden för att dom åxå ska ha någon chans?

sen är de ju 640x360 som gäller i upplösning

de blev lite klottrigt. hoppas ni kan läsa

jeppenator sa:
hur många dagar är de kvar till sista dagen? 7?

vilken tid ska bidraget vara inne
Vi vill ha in tävlingsbidragen senast den 1:a augusti.

Så nu gäller det visa vad ni går för att klippa ihop sista bitarna till ert tävlingsbidrag =)

Det är inte klart ännu men så snart vi kan. Vi kommer att skicka ut nyhetsbrev och skriva om det på sajten så du kommer inte missa det.

stort ris till er som tagit beslutet om att förlänga inskickningstiden! riktigt riktigt osportsligt. det är ju trots allt en tävling och inte bara priser utan också stor ära som kan leda till framgångar står på spel! dumt..!

me_syltmogul sa:
stort ris till er som tagit beslutet om att förlänga inskickningstiden! riktigt riktigt osportsligt. det är ju trots allt en tävling och inte bara priser utan också stor ära som kan leda till framgångar står på spel! dumt..!
tävlingsmänniskan då, låt folk ha kul å göra klart, de är väl mer oscysst och också tråkigare om inte alla hinner skicka in

Smooth
men det kommer nog gå segt nu i början när alla ska kolla på alla klipp, går kanske lite snabbare att ladda ikväll/inatt..

edit: Det går inte så segt nu ändå..

Senast redigerad av en moderator:
Just nu maxas uppkopplingen till Freerides video server! många som kollar samtidigt.

Så ett tips kan vara att pausa filmen så att filmen hinner laddas hem innan man börjar kolla, så man slipper att filmen hackar.

För mig går det inte så segt, jag behöver bara pausa i 5-10 sekunder i början så kan jag kolla hela utan att pausa mer.

Tillbaka
Topp