gustavlindskog sa:
Vilka förutsättningar? Att Dom har bättre kameror eller bättre datorer? Eftersom det är en film tävling, och ingen best-trick[...]
Kan någon förklara det här med åkarglädje som ni säger att det är viktigt? Ska dom le när dom gör en film eller vad menar ni? Det är ju ingen som är sur när dom gör en film?
Bättre utrustning veta ja att ha inte menar. För vi har lika bra. Skulle mer tippa på att han menar Åre. Sen så är han ironisk oxå.. Hehe. De 77 happy smiles efter borde vissa det. ^^... Vilka ville inte bo i Åre?.. Skulle ju va sjukt mycket roligare än att bo i Värmland :D:D:D:D..
Sen Åk glädje ja.. Det ska synas att man har kul när man åker. Att alla som är med fungerar bra ihop. För att det ska synas i filmen så måste man filma mycket "around" klipp på människor som är just glada. Gör grejer mot kameran. Sen kommer det av sig själv när man sitter och redigerar.
Sen Joakim det du säger är ju ganska mycket skitsnack.. Sitta och redigera 2 - 3 månader för en 5 mins film?? Hehe.. Man kanske behöver några dagar på sig för att slänga ihop en sån film/edit. Eftersom du har filmat det mest så vet du vad det är för material och ganska lätt hittar det.
Du behöver inte hoppa på mig och säga att jag snackar skit? varför ska jag göra de`?
Nu lägger vi ned detta!
Det krångla för oss oxå. Vet inte hur många ggr vi försökt. Till slut satt vi en vecka innan FVA med typ 50 band och lägga in. Mer än 65% va inget att ha och det visst vi. Så vi tog de band vi visst vi skulle ha kollade på de. Tankade in det vi skulle ha av varje band. Kl 14 samma dag som det skulle vara inne satt vi fortfarande och redigerade. 3 min i 00:00 skickade vi in det.
Datorn krachade. Ja, men då har du förhoppningsvis alla band kvar? Eller om du filmar med annat, så är ju att spara allt material på en extern hårddisk. Du vet vilka klipp du ville ha, Du vet vilken låt/låtar du hade. Så det kan ju inte var så svårt att slänga ihop en ungefär likvärdig som det föra. Färgkorrigeringen är inte ett måste. Klart det ser sjukt mycket bättre ut, men absolut inget man måste göra. Ja visst man tappar lust efter man har lagt ner mycket arbete. Och allt är borta på någon sek. Men det är bara att köra på. Inget att sitta och sura över och försöka söka sympati på freerides forum. Inget elakt menat men så är tycker jag.
//Johan