Freeride Video Awards 2010

XHC levererar skidglädje som vanligt, underbart! Men Norrland står ut ur mängden och bjuder på grym kvallite på filmning, åkning och redigering! Go TFJ!

Norrland var precis som alla säger väldigt bra, men som jag såg ngn annan skriva. lite väl lite åkning kanske. hade dock velat se en längre film i samma stuk som den!
Britains got talent var trevlig att titta på, dock lite tjötiga trick.

maertin sa:
Norrland var precis som alla säger väldigt bra, men som jag såg ngn annan skriva. lite väl lite åkning kanske. hade dock velat se en längre film i samma stuk som den!
Britains got talent var trevlig att titta på, dock lite tjötiga trick.
OCH väldigt överredigerad, hela jag blev stirrig.

Oj, riktigt besviken på vad denna första deltävling innehöll för bidrag. Inte kollat big mountain kategorin, men detta var inte underhållande, big ups till norrland filmen, tråkigt att man sett den för ett tag sedan.

peace

hur blir det med snowboard filmerna? om två från varje kategori ska gå vidare och så är det bara 2 bidrag per delfinal??

Min röst gick till "Britains Got Skiers" och det känns som att de har störst chans. Riktigt snyggt!
Norrland var också väldigt snygg, men jag tror det hade funkat bättre ifall de "kom någonstans" eller ifall de gjorde någon utveckling. Eftersom den har en sån stark dokumentärskänsla.
Kanske lite väl pretentiöst men så ser jag det :)

Edit: För att förtydliga. Jag tycker att det känns som att Norrland är ett intro till en skidfilm om utspelar sig i Norrland. Skulle de kortat ner "dokumentären" och sen gjort filmen längre och haft ren skidåkning i några minuter hade det varit riktigt grymt och episkt :D

Senast ändrad:
Attention var jävligt snygg!

Jobbigt att första bidraget i snowboard-delen hade samma låt som mitt bidrag :(

VAD HAR HÄNT!!!

Jag tycker årets FVA har nått bottenrekord i kvalité.

Vet inte riktigt vad man skall rösta på bland alla dessa... röriga-bilder-samma-rail-o-hopp-om-och-om-igen-utan-miljöljud-och-utan-storyline-filmer.

Lika bra att och dra ned filmljudet helt och sätta på sin favoritmusik i itunes i bakgrunden, då nästan inga filmer i alla fall nu för tiden har något ljud-mix-tänk.

Denna kritik är väl egentligen inte riktad till er som är med... då ni förhoppningsvis gjort ert bästa utifrån era ambitioner och resurser... men...

VAR FINNS ALLA NYA UNGA FILMKONSTNÄRER ??

SwedishMountain sa:
VAD HAR HÄNT!!!

Vet inte riktigt vad man skall rösta på bland alla dessa... röriga-bilder-samma-rail-o-hopp-om-och-om-igen-utan-miljöljud-och-utan-storyline-filmer.

Lika bra att och dra ned filmljudet helt och sätta på sin favoritmusik i itunes i bakgrunden, då nästan inga filmer i alla fall nu för tiden har något ljud-mix-tänk.

Denna kritik är väl egentligen inte riktad till er som är med... då ni förhoppningsvis gjort ert bästa utifrån era ambitioner och resurser... men...

håller med

SiouX sa:
SwedishMountain sa:
VAD HAR HÄNT!!!

håller med
Har också suttit och tänkt på detta!

Attention! var ju för jäkla fint ihopsatt, sjuka effekter i It's Tricky som typ 1:55 in i filmen, hur gör man sånt???!?!?!?
Peter Strom var je en jäkla kille det, och vilken energi och kreativitet i The psychologist!

Bara jag som tycker att det är riktigt låg klass på snowboardklassen i år?
Förra året var snowboarfinalen helt galet bra, känns som alla filmer som var i final förra året kunde ha vunnit iår!

Men kändes väl ändå som det var rätt skidfilmer i finalen, heja Norrland!

JWahlgren sa:
Förra året var snowboarfinalen helt galet bra, känns som alla filmer som var i final förra året kunde ha vunnit iår!

Åker själv inte snowboard men håller med dig starkt! Endast en film med bra kvalle på videon, men tricken var nt dem bästa.

JWahlgren sa:

haha hade man vetat de skulle man ställt upp i år istället.

Johan, kan ni inte lägga upp en sammanställning från delfinalerna där man får se hur röstfördelningen såg ut?
Skulle va kul att se hur jämnt det var, och hur många som har röstat på varje klipp.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp