Freeridebräda

Larsse

Ny medlem
Freeridebräda
Någon som har några bra förslag på justa allmountain-bräda. Den ska vara hård och lång, ca 165. Kom gärna med lite bra förslag.

//Larsson

Freeridebräda
Kan varmt rekomendera Extrem - Enlight 165.
http://www.extrem.se/products/files/enlight.asp

Blir nu tredje säsongen som jag åker på enlight, var väldigt nöjd med min första enlight så jag har fortsatt på dom brädorna och för varje säsong så har den motförmodan blivit bättre känns det som.
Dom är relativt styva med ett ganska hårt flex. Men du får väldigt bra grepp med den och det ger ett underbart skär. Den är även väldigt fartstabil och jag har vid det här laget lärt mig att lita ordentligt på brädan, man kan pressa den lite extra även om det känns som att det går för fort.
Kommer förmodligen fortsätta med dessa brädor så långe serien finns kvar hos extrem.
Se bara till att ha ett par lite styvare bindningar till den och naturligtvis ordentliga dojjer.

Kör själv på Burton CFX med Hi-back och Burton Ion HD.

Freeridebräda
Har en K2 Recon Riser 170 2004

Den har grymt snabbt belag, är ganska hård och har risers, dvs 6mm upphöjning under bindningarna som ger extra kraft till svängarna. Har aldrig haft lika kul på en bräda som med den. Full kontroll oavsett underlag och hastighet... och det gick verkligen fort. Underbar utanför pisten.

Ska sälja min nu eftersom jag inte kommer att åka de närmsta två åren pga studier.
Intresserad?

Freeridebräda
Jag kan också rekomendera Extreme enlight, väldigt skön bräda att bränna gärnet med. Enda nackdelen enligt mig är att den har ganska långt skär, så det kan vara svårt att pressa den i korta svängar. Men fan vad den går när man bränner gärnet. Isiga pister är heller inget problem, grymt spett i kanterna.

Freeridebräda
Jag har en Burton Supermodel 173 till salu för 2500 spänn. En riktigt grym bräda, åkt på bara ett fåtal dagar. Som ny.

Sedan så har jag en Atomic Radon 164 med Atomic Zombie-bindningar som jag eventuellt också ska sälja. Den är sprillans ny (fortfarande med plasten kvar runt..) Du kan ju kolla in http://www.atomicsnowboarding.com/atomic.php?lnk=products för mer info. Vann den i en tävling men har inte kunnat provåka den på grund av knäskada. Men enligt Atomic ska det tydligen vara en grym bräda, "A team favorite". Den vill jag ha 3200 spänn för inkl. bindningar.

Är du intresserad av Supermodellen så går den att få med Zombie-bindningarna för 2900 kr, ev. prutbart. Hör av dig om du är intresserad.

Mvh / Tomas
tomas.tengner[at]home.se

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp