Freerides kvalité

Tobbe101

Ny medlem
Freerides kvalité
Freerides kvalité

Seriöst! Vad fan har hänt med det här stället?

En gång i tiden diskuterades längd och styvhet i skidor. Feta skidor innebar att de var breda. Idag diskuteras det huruvida grafiken är tillräckligt fet…

En gång i tiden diskuterades det hur sömmarna i en jacka klarade nötningen från ryggan, och huruvida silvertejp fäste bra i tyget.
Idag diskuteras det om Jon Ohlssons skidställ är turkost eller turkosgrönt…

En gång i tiden kom det frågor på hur man skulle se varningstecken för laviner, och vilka spadar som var bäst till att gräva fram lavinoffer med.
Idag diskuteras det vilka spadar som är bäst till kickar…

En gång i tiden diskuterades det hur man skulle göra för att inte slå ihjäl sig första gången man droppar.
Idag diskuteras det huruvida Eric Blubblub faktiskt gjorde en D-flip-spinn-kickass 1080 eller bara 1055 på extrem-inomhus-jumping-stockholm-open-radical…

En gång i tiden diskuterades det huruvida öl eller fernet var den ultimata afterski-drycken, eller om en tjock italiensk varmchoklad rent utav utklassade de båda föregående dryckerna.
Idag diskuteras det om man ska dricka cola eller redbull när man sitter och stirrar på datorskärmen…

En gång i tiden diskuterades det vilka stegjärn som var bäst på toppturer och huruvida det var farligare att ha en isyxa på ryggan än att inte ha den med på toppturen.
Idag diskuteras det om man ska ha snusnäsduken runt benet eller armen…

Men det här tar väl ändå priset:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=38537
Vad fan är det här? Är det här PLUS eller? Var är Sverker? Börjar det inte bli nog nu?

Dags att dela Freeride i åtminstone 3 olika sidor?
Jibb-ride
Lunar-ride
och Freeride…

Freerides kvalité
Mjo det kanske stämmer, men man kan ju inte va för konservativ, saker och ting ändras..Och jibbing är ju skidåkning, eller hur ?
Sen kan jag håller med om att endel saker har gått lite väl långt, men ändå..

Freerides kvalité
Det är en skidsida och skidor diskuters (iallafall på vintern)
Om det är ett plus kan jag inte svara på.
Vart sverker är vet jag inte, ring och fråga?
Och nej jag tycker inte det börjar bli nog, för som tråden du tyckte skulle ta priset så är det väl inget fel på den tråden? förklara gärna!

vet inte riktigt vart du vill komma med tråden men tycker iallafall du ska prova använda sökmotorn för det finns liknande trådar.

Senast ändrad:
Freerides kvalité
Enligt mig är åldersgräns med giltigt personnummer enda sättet! Fixa ett junior.freeride också så de andra har någonstans att vara. 16-17 årsgräns tycker jag är rimligt.

Freerides kvalité
vxorider sa:
Mjo det kanske stämmer, men man kan ju inte va för konservativ, saker och ting ändras..Och jibbing är ju skidåkning, eller hur ?
håller med dig, både jibbing och offpist handlar ju om skidåkning
sen är det väl mer inne att åka park just nu än var det var för 6-7 år sen
men som sagt så finns det för mycket onödigt här, tex en massa studsmattefilmer som är grymt tråkiga

Senast ändrad:
Freerides kvalité
Tobbe101, dina exempel e klockrena! håller med dig som fan, det här blir mer o mer som nåt jävla lunarstorm. riktigt bra skrivet fan

Freerides kvalité
håller med, men ni som är seriösa och vill ha svar på era frågar. gör forum med ett riktigt ämne så att dom yngre kan lära sig, och dom som kan svara på det. svara för fan.

ja till freeride jr.

Freerides kvalité
Håller helt med dig Tobbe. Kvalitén har sjunkit sjukt mycket.Fast det är klart att alla skall få skriva.Men är ju tyvärr sjukt mycket strunt på detta forumet nu.

//H

Freerides kvalité
för i helvete, nu börjar jag bli trött på alla som gnäller om att "det var bättre förr". vad är ni egentligen, 75åriga gamla gubbar som är trötta på livet?

saker och ting förändras, that's life. acceptera det och gå vidare. inse att det inte kan var exakt som du vill, du är numera en minoritet på denna community. om denna sida inte passar dig så får du väll lämna den. sluta gnäll någon gång och bit ihop lite!

att snacket i forumet mer och mer handlar om saker utanför skidåkning beror antagligen på att ungdomar nu för tiden ser skidåkningen som en livsstil. de äter, sover, dricker, skiter och andas skidåkning. 24/7. till denna livsstil kan det ingå andra saker än det du vill höra om och därför tas detta upp i forumet. musik till exempel, det är i alla fall oerhört viktigt för mig, och om jag inte åkt skidor vet jag inte om det varit det eftersom jag antagligen inte fått upp ögonen för så pass mycket musik. därför kommer det upp en fråga om hörlurar, och om det inte passar dig så får du väll fan ta o skita i den tråden.

ingen bryr sig om du blir lite grinig för att ingen pratar om det du vill höra. du får väll slå en signal till din närmaste vän och fortsätta gnälla om att det var bättre förr.

så sluta gnäll så jävla mycket och acceptera att livet inte är rättvist.

Freerides kvalité
En sak som jag har blivit irriterad på är att en massa folk som inte har nån aning om svaret på ett inlägg svarar ändå. Detta fenomen har jag sett mer och mer av så vet ni inte så ge fan i och svara så slipper vi en massa fel. Dessutom tycker jag att alla ska lägga ner skiten att skriva 1:a, 2:a osv...även detta sjukt irriterande. En sista sak är att även fast en person redan har skrivit exempelvis vem som vann en tävling så måste 10 pers till skriva samma sak.

Freerides kvalité
tycker att det faktiskt finns lite blandade trådar. Vill man snacka om tex hörlurat tycker inte jag att konservativa surbultar ska klaga. Om dom vill diskutera styvhet i skidor och annat finns det ju trådar om det också.
Jag tycker spom huggybear ovan att ni borde acceptera förändringar, och om inte så strunta i de hörlurstradarna som finns och var glada att det överhuvudtaget finns ett såhär bra community!

Freerides kvalité
Huggybear sa:
nu för tiden ser skidåkningen som en livsstil. de äter, sover, dricker, skiter och andas skidåkning. 24/7.
De äter kebab, dricker cola, skiter samma typ av skit som tidigare kommit ut och andas precis som vanligt folk.
Man behöver inte vara professor för att inse att det snackas mer om allt annat än skidåkning och det är DET han tar upp.

Freerides kvalité
Du har rätt att detta forum går utför, men dina förslag på nu och då är ju så överdrivet vridna så du vet inte vad som är rätt ?

Sen verkar det som det ni klagar på är dessa jibbare, varför?
Gillar Huggybear's inlägg, bra sagt!

Freerides kvalité
Huggybear: Jag är väl en av de äldsta på detta forumet. Så jag måste väl förklara lite då vad vi gamla "gubbar" tycker. Ta bara detta med stavning. Lär ni er inte att stava i skolan längre tex? Kvalitén på svenska språket är så dåligt i så många trådar. Sen att det är massa strunt trådar det köper jag. Fast hur kul är det att läsa om vilka hörlurar som är fetaste? Sen växer ju alla upp och blir mognare. Finns massa av folk som har blivit vettiga här i forumet på senaste månaderna.

//Hasse

Freerides kvalité
Ett forum ska man kunna använda för att ta reda på saker. Det var därför jag undrade vilka hörlurar som ni folk tyckte var snyggast att ha när man åker.

Freerides kvalité
Hasse sa:
Huggybear: Jag är väl en av de äldsta på detta forumet. Så jag måste väl förklara lite då vad vi gamla "gubbar" tycker. Ta bara detta med stavning. Lär ni er inte att stava i skolan längre tex? Kvalitén på svenska språket är så dåligt i så många trådar. Sen att det är massa strunt trådar det köper jag. Fast hur kul är det att läsa om vilka hörlurar som är fetaste? Sen växer ju alla upp och blir mognare. Finns massa av folk som har blivit vettiga här i forumet på senaste månaderna.

//Hasse
Klagar på stavning när din grammatik är åt helvete.

Freerides kvalité
Det är väl bar att börja ge ut varningar till dom som skriver som tvååringar.

eftersom många skid/brädåkare kör med musik i öronen är det väl endå ett ämne att ta upp. visst det forumet var väl lite töntigt med frågan "vilka lurar är fetast" men endå ett ämne värt att ta upp.

Freerides kvalité
Åååå! Orkar inte med Freeride som alla bara klagar. Stäng ner den här skitsidan istället och gör ert eget om ni nu tycker detta är så dåligt, eller skit i de helt och hållet.

Freerides kvalité
Japp jag suger på att skriva just nu.Men inte så lätt att surfa från sin mobil.Man måste ju hålla koll på er så;-)

Klart man åker med musik så det kan vara intressant att veta.Det var bara exempel. Finns hur många trådar som helst som exempel.

//H

Freerides kvalité
För dem som inte förstått det så är mitt inlägg lite sarkastiskt och skämtsamt överdrivet... Jag håller med om att förändring måste få ske, och att jibbing naturligtvis också är skidåkning.

Men nån stans måste de ansvariga för freeride dra gränsen. Om de verkligen vill gagna skidåkningen, dess utövare och dess utveckling måste det städas i forumet. Hörlurar har inget med skidåkning att göra, såvida de inte sitter fast i en lavinsändare eller en kom-radio. I så fall kan vi börja diskutera vilka tv-apparater som är bäst till skidfilm, vilka vardagsskor som är bäst på dippan, eller vilket toapapper som är bäst när man skiter skidåkning...

Förslaget om "konservativ gubb-forum" var inte så dumt :-)

Freerides kvalité
Håller verkligen med, freeride behöver hårdare och fler moderatorer. Dom flesta andra sidorna har minst 10 moderatorer medans freeride bara har ca 5..

Det är ofta man läser moderatorer som skrivit "Men låt gå för den här gången", på nån tråd som borde låsas.

Det finns en OT-tråd, men ändå ploppar det ändå upp en massa onödiga trådar osv.
Det finns en tråd för filmklipp, men ändå är det folk som gör nya trådar om massa tråkiga filmer dom hittar.

Det finns en tråd för "vilket trick gör jag", men ändå kommer det upp flera trådar om dagen som handlar om vilket trick dom gör.

Och framför allt finns det FORUMREGLER https://www.freeride.se/about/rules.php?style=clean#allmanna_regler

jag kan väl säga att jag själv bryter mot dom ibland, så slipper ni påpeka det. Men oftast när jag gör det så är det för att nån annan skrivit nått onödigt som jag svarar på osv.

Sen som jag har sagt flera gånger tidigare så tycker jag att freeride ska skaffa en spärr så man måste ha ett giltigt personnummer för att kunna registrera sig på freeride, eller iallafall för att kommentera bilder, skriva i forumet osv..

Kan väl lägga in några länkar här som man borde kolla på innan man postar en tråd:

https://www.freeride.se/about/rules.php?style=clean#allmanna_regler

https://www.freeride.se/content/category.php?id=8

https://www.freeride.se/admarket/

https://www.freeride.se/carpool/

https://www.freeride.se/forum/search.php

https://www.freeride.se/chat/chat.php / https://www.freeride.se/chat/

http://www.google.se/

om alla visste om dom sidorna så skulle vi slippa väldigt många onödiga inlägg.

/Din vän rogge..öhm Deespin

Freerides kvalité
förr i tiden så åt människor lera nu äter vi hamburgare saker och ting förendras LEV MED DET!

Freerides kvalité
Jag föreslår istället för mer moderatorer, inga moderatorer och all makt åt användarna. Skulle vart sjukt coolt med en helt demokratisk hemsida totalt styrd utav användarna själva i en direkt demokrati.

Freerides kvalité
OScratchO sa:
förr i tiden så åt människor lera nu äter vi hamburgare saker och ting förendras LEV MED DET!
Tror du ärligttalat att folk käkade lera förr i tiden? Vafan, Neandertalarna var jägare och om de ens var nåra innan det så tro fan heller att dom krubbade lera? WTF!!!

Freerides kvalité
Åker man bättre snowboard eller skidor med musik i öronen så har det som fan med skidåkningen att göra. Ni överdriver så sjukt mycket!

Ni får väll skylla er själva om ni sitter dagarna i ända och checkar vartenda forum som någonsin skapats här på freeride.se, klart som faan man blir trött på de isåfall. Hade allting handlat om ett fåtal olika kategorier hade alla tröttnat fort som fan och freeride hade lagts ned. Kolla på andra sportforum så ser ni själva. Inte fan håller de sig till en sak, extremsport är en livsstil, därav dessa olika trådar.

Freerides kvalité
FPelle sa:
OScratchO sa:
Tror du ärligttalat att folk käkade lera förr i tiden? Vafan, Neandertalarna var jägare och om de ens var nåra innan det så tro fan heller att dom krubbade lera? WTF!!!
Förlåt för att ja bryter av lite från den riktiga frågan.

Menar du allvar Fpelle tror du att han verkligen var allvarlig med leran ?

Freerides kvalité
Hasse sa:

//Hasse
Hasse, jag är visserligen inte huggybear men jag säger något i alla fall.
Stavning? Så länge man kan läsa inlägget och förstå det tycker jag det är okej. Många här går bara i 7an och då lär man sig fortfarande svenska! Att klaga på språket tycker jag är lågt, känns lite fattigt att ha som argument. Sen att vissa trådar är helt åt ******* är en helt annan sak. Att tonåringar är omogna och så vidare är väl inget nytt, men att vara osäker på sig själv är en del av tonåren, även om det var många århundraden du var tonåring måste du väl komma ihåg hur du kämpade för att bli accepterad. Trodde du i alla fall men upptäckte sedan att det inte krävdes så mycket.
Aja, osäkra tonåringar kommer alltid att finnas oavsett om ni vill det eller inte. Jag var väldigt osäker för ca 2 år sen och klagar därför inte, jag vet hur det är.
Jag tycker att om ni äldre ser en tråd som handlar om hur bra min röda hjälm passar med hitan och ditan och om den är gangsta nog för Åre så kan ni väl säga att man inte ska tänka så utan gå efter egen känsla istället för att verbalt misshandla den stackars 15åringen.

Freerides kvalité
Vad man måste inse är att skidåkningen förändras och att jibbingen idag är en del av skidåkningens värld. Den ska respekteras som dom andra formerna och få samma omsorg.
MEN...
Detta förändrar i vilket fall inte det faktum att det idag sprutar onödiga trådar & dumma kommentarer.

Dessa trådar kommer ofta från folk dom är 12-16 år.
Man postar onödiga trådar som kolla min studsmattefilm, min jibbfilm, mm bla bla. film. Kanske mest för att skryta. Trådar om vad är snyggast, vilket som är coolast,vad är häftigast är inte ovanligt. Folk (jibbers i allmänhet) verkar vara rädda för att bli retade i backen ?

Nog för att jag är ung och inte har varit medlem så länge men jag kan hålla med dig om att freeride har sjunkit rejält.

Att höjja åldersgränsen är ett bra alternativ och sedan kanske införa någon form av noll-tollerans regel, så fort någon gör en onödig,dum,dålig, tråd/inlägg så blir man varnad och kanske till slut bannad om man inte kan sköta sig.

Som många andra säger, fler moderatorer.

Senast ändrad:
Freerides kvalité
FPelle sa:
OScratchO sa:
jag ville få något ur mig och med ordet lera så kändes det rätt.

Freerides kvalité
OScratchO sa:
Men tycker du det är kul när man måste leta bland tre sidor med studdsmatte filmer innan du hittar något som är intressant.
Jag har snart varit medlem här i två år och märker skillnad mellan nu och då!

Tillbaka
Topp