OScratchO sa:
Om du inte visste det så finns det faktist ett sätt att slippa alla dessa
studsmattefilmer. Du går in
under forum intsällningar och väljer att du inte vill visa sidor som handlar om studsmatta.
Precis så har vi gjort, tagit bort sånt som vi inte bryr oss ett "drit" om. Telemark, studsmatta
t.ex. Funkar jättebra. Man slipper se alla trådar som man inte vill läsa.
Använder man dessutom "knappen" "Nya inlägg senaste dygnet" så kan man leva kvar i tjugonde
århundradet med bara "ras rena" storabergsdiskussioner.
Det är som sagt bara att välja bort.
Jag är ju lite äldre (tror jag) än de som "klagat" över att jibbingen tagit över i denna tråden, så
jag har passerat stadiet man går igenom efter tonåren och tills man blir "gubbe" (gubbe=30 så jag
är riktig gammgubbe med 40 då...) då man har så förbaskat mycket man ska hinna med att göra
medan man är barnfri och ung. Åka över hela jorden och prova alla möjliga saker... (been there
done that) Tro inte att "riktig" skidåkning bara handlar om största klippdroppen på häftigaste
skidorterna med de extremaste prylarna. Erkänn, alla här på FR gillar tuffa grejer oavsett ålder...
Alla "skryter" oavsett om de berättar om sin senaste resa till Whistler eller Engelberg eller när de
satte feetaste tricket i sin hemmabacke. Olika åldrar har olika nivåer på skrytet.
Men jag är jätteglad att FR har en sån bredd och att det finns både äldre och yngre på samma
forum. Skidåkningen utvecklas och om FR ska finnas kvar gissar jag att herrarna bakom FR måste
tillåta att utvecklingen går mot att merparten av trådar handlar om jibbing. Det är inte gratis att
driva FR, utan annonsörer så skulle det inte funka och annonsörerna gillar besökssiffror. Mycket
trafik ger mera klirr = FR blir kvar... Enkel ekvation.
Jag deltar sedan tio år på proffsfotograf forum i olika delar av världen och på några löste man
problem med för mycket amatörer i forumen med att man får betala en slant för att delta. Det är
väl drastiskt tycker jag, eftersom de forumen har självdött pga taskig trafik och då kan man inte
sälja de annonser man behöver för att överleva.
Det bästa är nog att man själv går in på "inställningar" och filtrerar bort det man vill slippa.
Att många har taskigt ordförråd, dålig netikett osv. det försvarar jag inte, utan det beklagar jag
också. Men fler moderatorer vore inte fel...det brukar hjälpa. Jeppenator som bor på forumet
kanske ställer upp ;-)
Jag hoppas att Fr blir kvar i den form det har men med bättre ordförråd och ödmjukhet inför
andra medlemmar och deras tillkortakommanden vare sig det är i skidbacken eller på
studsmattan.
mvh
Jörgen (Erics pappa) som tror att åtminstone den seriösa hälften av alla tonårsjibbare just nu
kommer att vara morgondagens "gnällmånsar" som tycker att det var bättre förr då man kunde
diskutera hur stålkanterna höll när man railade och vilket märke åkaren XX har på sin hjälm etc i
fred utan att störas av de som diskuterar det som är inne då om 5-10 år.