Freerides undergång? gör något åt det då...

Cruff

Ny medlem
Jag är förmodligen inte den enda person här på freeride som är förbannat less på dessa trådar om dess undergång. Alla har rätt till en åsikt angående detta, men på grund av dessa trådar fylls med personagrepp och onödiga kommentarer brukar diskussion gå i cirklar. Mitt förslag är då följande:

Att denna tråd ska vara en förslagslåda för KONSTRUKTIVA förslag på förändingar i freerides uppbyggnad, som ni vill se. För att få det strukturerat tänkte jag redigera inlägget eftersom förslag kommer in. Vet inte om detta är en bra ide, kändes bara som något måste göras...

Förslag på förändringar
- "behandla andra som du själv vill bli behandlad!", något som ingen annan än varje enskild användare kan påverka.
- Inför registrering av personnummer vid medlemskap på sidan för att undvika dubbelprofiler
- Moderera (heter det så?) hårdare mot inlägg som förekommit förut, inlägg som hör till chatten som inte har något med skidåkning att göra. OT speciellt!
- Rensa trådar från onödiga inlägg som "1:a" som inte tillför dissukssionen något och olika persoliga dispyter.
- Gör flera underforum till nuvaranade forum, för att kunna välja ut trådar som är av intresse i detalj. (såg att detta nu hade förändras, bra gjort)
- Höj åldersgränsen till 14 alternativt 15. Medlemskapet medför bara tillgång att skriva något i forumet det hindrar inte icke medlemmar från att ta del av kunskapen som finns på freeride.
- Fler moderatorer. Helst en för varje forumdel vilket skulle avlasta arbetsbördan för alla andra moderatorer.
- använd er mer av
icon_abuse.gif
(gäller användare).
- Läs igenom ditt inlägg en extra gång. Denna sida är inget tävling i rättstavning, men en del särskrivngar och taskiga meningsuppbyggnader gör texten oläslig.

OBS! Radar upp förslag som kommit, tar ingen ställning! OBS!
OBS! Många av förslagen är uppenbara och enkla att ändra på, men det krävs LITE ansträngning av ALLA! OBS!

p.s Om detta verkar en dum ide påpeka gärna varför! d.s.

Senast ändrad:
de var då ett jävla skrivande om att freeride har blivit dåligt, den senaste veckan tror jag att jag har sett 10 stycken sånna här trådar.

fredrik_p sa:
de var då ett jävla skrivande om att freeride har blivit dåligt, den senaste veckan tror jag att jag har sett 10 stycken sånna här trådar.
Precis min åsikt! Tycker därför förslag på föränding skulle vara bättre än bara griniga inlägg..

Håller med om allt, fler moderatorer skulle också vara på sin plats...

Mycket bra! Istället för generationskrig som spårar ut totalt kanske man kan skriva lite konstruktivt. Jag har inga ideer för tillfället, är väldigt tom i skallen just nu men mycket bra initativ!

äntligen någon som inte gnäller utan faktiskt har bra synpunkter. det där med dubbelanvändare är ju bara grymt irriterande, men jag har inte sett alltför många sånna faktiskt. men det vore ju klart skönt att göra det omöjligt med det.

Jo det är bra att man gör så , och nu har något gjorts i forumen , man kan välja jibb eller stora berg, men detta är ju inte för bra heller, tänk på folket som både jibbar och åker stora berg ? och för foket som jibbar men inte är förälskade i studsmatta ?
och under stora berg finns vattensporter, och jag jibbar på vintern men åker wake på sommaren ?
dålig kombination, borde kunna lösas på bättre sätt !

Uh, så less på detta! Om man tycker att freeride jhar blivit så dåligt och tråkigt. Varför inte starta ett eget forum? Är inte svårt och alla får som dom vill.

Jag tycker det kan lösas genom att man kan välja så fort man trycker på forum. Alltså att man gör valet varje gång, annars går man miste om vissa trådar.. På startsidan tycker jag man fortfarande borde se vilka som är det nyaste trådarna från båda delarna.. Vet inte exakt hur det är men om det är som jag tror hoppas jag verkligen det ändras

bra tråd som kan hitta lösningen på vårat problem.

mina förslag:

1.höj åldersgränsen till 14 eller 15
2.Ta bort onödiga trådar som faktiskt bara skräpar i forumet
3.va hårdare med låsningar
4.skapa flera forumavdelningar. så man kan få bort ännu mer av sånt man själv inte är intresserad av.
5.hårdare och fler moderatorer

tack för mig

en till:

om flera använder sig av
icon_abuse.gif
tecknet som man finner till höger om varje skrivet inlägg så kan man själv vara med och rapportera olämpligt matrial direkt till våra kära moderatorer.

Hjälp till att skapa en förändring

Senast ändrad:
Ni låter som om det är jordens undergång. Det är varken det eller Freerides undergång. Sanningen är väl att Freeride är en jävligt välmående site. Dan-Marcus redaktionsjobb har lett till en massa bra artiklar och snabba nyheter som funkar som en bra koll på Friåkningssverige av idag. Communityn har tonvis med användare som håller koll på varandra och umgås genom gästböckerna och FR-mail. Och så vidare, och så vidare. Johan & co har gjort ett grymt jobb med att bygga upp en amatörsite till en proffsigt skött och hyfsat kommersiell site som ändå behållt sin själ. Att kalla det undergång är inte så lite missvisande.

Det enda på den här siten som är en katastrof är forumet och det tack vare en osnuten Lunarsabbad generation som inte fattar ett skit om socialt beteende på Internet. Jag ska inte dra några moralkakor om hur jävla fantastiskt underhållande det var här för några år sedan. Tiderna utvecklas och så gör Freeride, det är bara att acceptera även för oss forumdinosaurier som hängt här sen förra millenniet. Och inget varar för evigt, inte ens Anja Pärssons knän eller GWB idiotiska regim (och tacka f-n för det).

Jag tänker inte gå in på hur man ska återställa forumet till en hyfsad skugga av vad det en gång var. Det tar alldeles för lång tid att skriva och dessutom är det inte socialt eller lagligt accepterat med offentlig smisk i dagens Sverige – så det skiter jag i. Jag bara önskar att folk (gamla som unga, storbergsåkare och jibbers) kunde tänka efter en jävla gång extra om deras inlägg faktiskt tillför forumet någonting. Gör det inte det – skit i att posta och pilla näsan istället.

personligen blir ja mer och mer trött på sånna här inlägg, det är dom här som är onödiga.. låt dom som har sidan sköta den här biten, och försök att gör nått roligt istället för dessa tråkiga inlägg och leka pappa!

denhär tråden är allt annat än onödig.. första vettiga tråden om freerides så kallade Undergång..

men lunga er nu... inte har jag märkt att forumet skulle helt gå under eller nåt.
Tänk NS.com inte har de kollapsat fast de är fullt me skärp. När forumet är fullt hittar man varenda
sak utan att fråga så mycket eller hur?

Varför höja åldersgränsen så mycket? Hur ska yngre o mindre vetande ha nån koll på jibbningen då?
Var och en vet själv vad som är skit och förövrigt tycker jag att trådar låses mycket snabbt.

Att det kommer mera inlägg om allt betyder bara att freeride som ett forum håller på att bli väldigt
stort o detta kan knappast stoppas?

peace

ps. Lägg av med att posta en massa studsmatte filmer, det skräpar forumet nog.

och ennu vad är egentligen skräp, eller får det inte finnas nåt kul tidsfördriv här?

Senast ändrad:
bois sa:
Jag tycker det kan lösas genom att man kan välja så fort man trycker på forum. Alltså att man gör valet varje gång, annars går man miste om vissa trådar.. På startsidan tycker jag man fortfarande borde se vilka som är det nyaste trådarna från båda delarna.. Vet inte exakt hur det är men om det är som jag tror hoppas jag verkligen det ändras
Skulle du kunna ta det där igen? förstod inte riktigt vad du menade....

Dahllof sa:
personligen blir ja mer och mer trött på sånna här inlägg, det är dom här som är onödiga.. låt dom som har sidan sköta den här biten, och försök att gör nått roligt istället för dessa tråkiga inlägg och leka pappa!
Det är din åsikt och du har rätt till den, men varför har inte alla andra rätt till tycka annorlunda?

Jag saknar en generell huvudregel..
"Don´t be an ass".
Det säger ganska mkt och är tillräcklig för att folk ska förstå vad man kan posta och inte posta.

Bra med indelningen som blev nu iaf. Hurra för Johan och Co.

LemmeL sa:
Jag saknar en generell huvudregel..
"Don´t be an ass".
Det säger ganska mkt och är tillräcklig för att folk ska förstå vad man kan posta och inte posta.

Bra med indelningen som blev nu iaf. Hurra för Johan och Co.
Kanske helt enkelt ta hårdare varningar? och även att användarna tar ansvar att "rapportera olämpligt material"...

Senast ändrad:
victorsallander sa:
sånna här trådar är också onödiga, finns snart lika många som det finns studsmattefilmer..
Måste missat det i så fall! SJälv tyckte jag att dessa trådar visade den enkla sanning: Det är enkelt att gnälla men svårt att komma med några förslag till förändring...

ONÖDIGT MYCKET OT i denhär tråden.. håll er till ämnet? så svårt är de väl inte.. anndra diskussioner kan man väl ta nån annanstans.. här kommer killen med en vettig tråd å så blir den full med skit direkt.. de återspeglar väl ungefär på vilken nivå freeride ligger?

keep it on topic

Vad gör man när ytterligare en sån här tråd dyker upp.
Jo, man läser igenom samtliga inlägg, ställer sig bakom Glisseur och hejar!

Vet inte om detta är en bra ide, kom just på det...

Kan man inte ha en moderator för VARJE forumdel? Ta dock inte bort de allmäna moderatorerna (de som finns nu) som kan hålla ordning lite varstans... Skulle inte det vara enklare för varje enskild moderator att hålla koll?

AdrenalineJunkie sa:

Kan man inte ha en moderator för VARJE forumdel? Ta dock inte bort de allmäna moderatorerna (de som finns nu) som kan hålla ordning lite varstans... Skulle inte det vara enklare för varje enskild moderator att hålla koll?
Precis! detta kommer nog att bli verklighet i framtiden.. flera moderatorer i flera forumdelar hade vart underbart..

men om alla medlemmar då sköter sig varför ska vi ha moderatorer? flera moderatorer är ju på samma gång en anledning till att missköta sig

Frealsare sa:
Försökte få den här tråden att inte bli som alla andra, där enbart glåpord och nedsättande ord växlar mellan olika användare, där förslag kunde ventileras och få ris och ros...

jeppenator sa:
AdrenalineJunkie sa:

Precis! detta kommer nog att bli verklighet i framtiden.. flera moderatorer i flera forumdelar hade vart underbart..

men om alla medlemmar då sköter sig varför ska vi ha moderatorer? flera moderatorer är ju på samma gång en anledning till att missköta sig
Tror inte riktigt på det där... Om fler moderatorer finns och fler varningar delas ut görs det mer klart vad som är acceptabelt och vad som inte är det. Många hänger nog bara med strömmen och skriver 1:a och liknande för de sett någon annan göra det. Om de nu inte skulle se det skulle det inte heller skriva det.

AdrenalineJunkie sa:
Frealsare sa:
Försökte få den här tråden att inte bli som alla andra, där enbart glåpord och nedsättande ord växlar mellan olika användare, där förslag kunde ventileras och få ris och ros...
Kritiken var på intet sätt mot dig tvärtom, jag gillar dina idéer om förändring även om jag tycker att Glisseur sammanfattade hela debatten ganska så utmärkt.

Senast ändrad:
AdrenalineJunkie sa:
fredrik_p sa:
Precis min åsikt! Tycker därför förslag på föränding skulle vara bättre än bara griniga inlägg..
precis bra insiativ. Och "gubbarna" (hasse,dr snow och dom) tycker att vi ungdomar bara klagar. jag har inte sett ett enda konstruktivt inlägg av alla klaggrejjer som ommit upp! så bra jobbaT;D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp