Friåkningslagg - Atomic vs HEAD

Mr_Skoglund

Medlem
Snart bär det iväg! Ischgl, Funäsdalen och Tandådalen-erbjudandet som det annonseras om här på Freeride.nu! [snöö]

På onsdag kväll är det rea, vilken skida ska jag välja!?

Vill ha en skida som är allround, ungefär lika bra pist som offpist och det valet står mellan de kritikerrosade Atmoic R 11:20 och Head Monster iM70.

Som jag förstått är R 11:20:an en äckligt bra pistskida, men skall ändå te sig bra i offpisten. Monstret skall vara brutal offpist och nice i pisten. Priset för mig är det samma.

Vilken skida är mest 50/50 (pist/offpist)...och vilken är mest prisvärd? Kom gärna med synpunkter...

Förmodar att det inte är så många som hunnit testa skidorna än, men släng in en liten tanke här hos mig iaf!

*powder*

Vart är det rea på onsdag kväll? Är nämligen också ute efter en "allroundskida"

Atomicn verkar kanon bra, men jag står också och funderar på om man ska ta ännu lite mer pist. I så fall blir det kanske en Fischer Sceneo S400. Head C200 hade någon köpt.

Jag bor själv i Skåne, så jag handlar på Stadium i Malmö. Jag vet inte om det bara gäller just detta Stadium eller om det gäller alla, men om du är medlem (tar två minuter att bli), får du 20% (!) på alla skidpaket under torsdag kväll med start 19:30.

Helskönt! Skidorna med bindning kostar 5500:- i vanliga fall, nu får man ner dom till 4400:-, vilket är ett schysst pris enligt mig!
Hoppas du har lika tur som mig uppe i `vår skitiga huvudstad` ;)

*Keeping my fingers crossed*

Jag skulle säga att du skall köpa Head Monster. Dock inte den som de har på Stadium utan den de har på Intersport som kallas iM70X den har det så kallade Railfelx system.

Jag var inne på Stadium i Lund idag och de var mycket osäkra på om de kunde få in skidan med Railflex bindningen.
Kolla http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=5944 för mer info

Tillbaka
Topp