Friåkningspjäxor 13/14?

Mountain_Man

Aktiv medlem
Friåkningspjäxor 13/14?
Köpte ett par Atomic Tracker 130 i början av säsongen men har fått problem med mina hälar vilket innebär att jag tittar på nya pjäxor.

Har varit inne på ett par Tecnica Cochise 120 men efter en del funderande har jag kommit fram till att det optimala valet är ett par styva skor med gåläge som är techkompatibla. Dvs. vad jag vill ha är ett par skor som fungerar att klicka i pistskidorna på förmiddagen för att sedan ta en tur på eftermiddagen med de Dynafitbestyckade skidorna, utan sulbyte!

Blev mycket glad när jag förstod att K2 Pinnacle 130 har en sula enligt alpinstandard med techinserts vilket gör att de fungerar med alla mina alpinskidor. Håller tummarna för att de passa mina fötter!

Vad finns/Kommer det för andra alternativ med motsvarande sula? Någon som har koll?

/MM

Friåkningspjäxor 13/14?
Jag provåkte mina Quest Max 130 igår (finns i Norge och GB, och kommer till resten av världen nästa säsong) och blev riktigt nöjd! Har kört med Ghost de senaste säsongerna men nu har innerskon blivit lite väl utåkt så de nyper inte åt som jag önskar längre.
Jag moddade mina pjäxor direkt med att sätta över den flexande strapen från Ghosten och självklart med att justera bak 3D-spännet nedtill. Sen beslutade jag mig faktiskt för att stoppa i dem gamla slitna innerskorna från Ghosten just för att de var så mycket mer utpackade och och tunnare vilket gjorde att jag lättare fick med mig kraft att flexa pjäxan. Det skulle ändå köras en del park...
Originalinnerskon är riktigt bra och sitter otroligt bra från start men med tanke på att den var mjukare än den gamla fick den vila lite.
Jag var i Kungsberget med två polare och vi brände igenom de flesta backar och lekte runt en del i parken och pjäxorna levererade perfekt! Riktigt bra flex för att pressa i pisten men ingen tillstymmelse till att få otrevliga slag eller känningar vid dåliga parklandningar. Gåläget har jag inte så mycket att säga om mer än att det flexar bak bra (inte alpinism-bra) men att man behöver spänna upp pjäxan lite väl mycket för att få full rörlighet. Det är strapen på längsta och inget övre spänne som gäller.
Jag har inte bemödat mig att kolla upp om Dynafitsulorna finns inne men de kommer som sagt och jag kommer byta till dem till hösten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp