Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det beror ju såklart på vilken stance du har, Goofyåkares fs blir ju åt vänster och tvärtom.Lallarn sa:backside är när du vänder ryggen mot landningen. (roterar du åt vänster blir det bs)
fronside är när du har bröstet mot landningen. (rotera åt höger och det blir fs)
ahh, det är klart.Setermannen sa:Det beror ju såklart på vilken stance du har, Goofyåkares fs blir ju åt vänster och tvärtom.Lallarn sa:backside är när du vänder ryggen mot landningen. (roterar du åt vänster blir det bs)
fronside är när du har bröstet mot landningen. (rotera åt höger och det blir fs)
de beror ju på om du åker goofy eller regularllllllllllllllllll sa:Bs= motsols, ''åt vänster''
FS= MEdsols, ''åt höger''
oj, det visste jag it. känns som att frontside borde va att man står med magen framåt istället för ryggen.Aleeex sa:bs boardslide - tårna frammåt
fs boardslide - hälarna frammåt
bs lipslide - ryggen frammåt( lyfter tailen fs snurr över räcket)
fs lipslide - bröstet frammåt (lyfter tailen i bs snurr över räcket)
enligt Transworld snowboarding och Filmen Jibbing with jeremy jones
roterings nämnandena i skateboard och snowboard är spegel vända.demkc sa:borde inte samma som för skateboard gälla?
Där innebär ju en fs boardslide att bröstet är i åkriktningen, och en bs boardslide är således med ryggen i åkriktningen
Och vad gäller lipslide är det ju sättet du tar dig upp på railen som spelar roll, i en fs lipslide glider du på samma sätt som i en vanlig fs boardslide
men NEEJ! På rails har positionen på railen inget att göra med fs eller bs det är från vilket håll man hoppar upp på railen som gör skillnad.Front5 sa:roterings nämnandena i skateboard och snowboard är spegel vända.demkc sa:borde inte samma som för skateboard gälla?
Där innebär ju en fs boardslide att bröstet är i åkriktningen, och en bs boardslide är således med ryggen i åkriktningen
Och vad gäller lipslide är det ju sättet du tar dig upp på railen som spelar roll, i en fs lipslide glider du på samma sätt som i en vanlig fs boardslide
exakt, man kan alltså göra både en fs 50-50(hoppar upp med railet framför sig) och en bs 50-50(railet bakom) som ser likadana ut när man är på railet men man hoppade upp från olika hållyeah sa:men NEEJ! På rails har positionen på railen inget att göra med fs eller bs det är från vilket håll man hoppar upp på railen som gör skillnad.Front5 sa:roterings nämnandena i skateboard och snowboard är spegel vända.demkc sa:borde inte samma som för skateboard gälla?
på både snow och skate:
fs board = man kommer in med bröstet mot railen och hoppar upp så att man glider med hälarna först
bs board = man kommer in med ryggen mot railen och hoppar upp så att man glider med tårna först
på en fs lip glider man likadant som en bs board men man hoppar upp från olika håll....
precis, tack någon som fattar. skit samma vilket håll du har tårna åt när du railar och undrar om det är bs eller fs. frågan är från vilken sida av railet/boxen du hoppar upp ifrån och vad av din rygg /mage som är mot railet.petterlundberg sa:exakt, man kan alltså göra både en fs 50-50(hoppar upp med railet framför sig) och en bs 50-50(railet bakom) som ser likadana ut när man är på railet men man hoppade upp från olika hållyeah sa:men NEEJ! På rails har positionen på railen inget att göra med fs eller bs det är från vilket håll man hoppar upp på railen som gör skillnad.Front5 sa:roterings nämnandena i skateboard och snowboard är spegel vända.
på både snow och skate:
fs board = man kommer in med bröstet mot railen och hoppar upp så att man glider med hälarna först
bs board = man kommer in med ryggen mot railen och hoppar upp så att man glider med tårna först
på en fs lip glider man likadant som en bs board men man hoppar upp från olika håll....
hoppas det klarnar nu / fred ut
eeh vafan om du ska åka fakie på en snowboard så gör du ju det hela tiden även om du åker vanligt, fakie är ju när man poppar på nosen, switch är när man kör med fel fot bakSombreroSnow sa:enligt min mening så kan man inte åka switch på en snowboard utan bara fakie om man ska se det hela ur ett skateboard perspektiv
för att lyckas med switch så måste du ju skruva om bindningarna
men det är min åsikt
fs270up to bs boardslide?Mangeeeee sa:en sak jag inte fattat..
Om man tex kommer in bs mot en rail sen drar men en fs270 snurr upp på railet, hur säger man då? haha ^^
fs 270 lipslide tror jagMangeeeee sa:en sak jag inte fattat..
Om man tex kommer in bs mot en rail sen drar men en fs270 snurr upp på railet, hur säger man då? haha ^^
Heter det inte bara vanlig fs 270. Men om man kommit in med magen mot railet så skulle det bli 270 lip?H-T sa:fs 270 lipslide tror jagMangeeeee sa:en sak jag inte fattat..
nej, om du kommer regular från höger om railen, bs, och snurrar bs så blir det lipslide. I det här fallet snurrar du fs vilket gör det en boardslide. Om du hade kommit in från vänster, bs, och snurrat bs 270 up så hade det blivit en lipslide.H-T sa:fs 270 lipslide tror jagMangeeeee sa:en sak jag inte fattat..
de sista tricket du beskrev blir en fs lipslide, kan inte förklara varför det heter det men så är det.pinn sa:..
Dirtbag :D det var klart den bästa förklaringen jag någonsin hört.. tack..
de e därför de e så knepigt när man inte har en ramp med cooping att ha som referens.
aha-upplevelse :D
/Pinn
exempel..
jag åker regular.. jag åker mot railet så att jag har det framför magen så att säga när jag hoppar upp.. då är det frontside..
sen Om jag väljer att göra ett trick med hälarna i åkriktningen (fs boardslide) så blir det frontside iaf![]()
men om jag då kommer med magen mot railet (fs) hoppar upp och drar över bakfoten över railet så att tårna kommer i åkriktningen då är det en fs boardslide iaf..
eller ?
/Pinn![]()