FTP för egna skidklipp filmer osv!

Wippeh

Ny medlem
Det är vad jag förstått ett hopplöst problem med alla skidfilmer som folk vill visa här på freeride med alla jobbiga free hosting-sidor och tjafs och har funderat på att smälla upp nån sorts server där de kan läggas upp. har tillräckligt bra bandbredd(tror jag) bara det att de går jävligt ojämnt men de flesta kan nog tanka på riktgit bra iallafall. Har en dator som funkar som server redan men ska bara få hit en kompis som kan nånting om ftp och fixa så allting funkar.

Sen hur man löser användarnamn och lösenord går väl ganska enkelt genom Freeridemail. Är inne minst en gång om dagen i princip

Har telia stadsnät. Går att tanka ifrån mig totalt kring 50mbit/s enligt dc så de borde ju funka då gåre nog rätt bra med fart. Problemet är att de går jävligt ojämnt från dator till dator men sålänge man inte har skekraft(tror jag det är) så ska de gå helt okej iallafall. och sen är det något gnäll eller abuse genom att slänga upp film och mp3s så stänger jag ner skiten.

Vore väl ganska bra om man kunde lösa en ftp där de kan slängas upp skidfilmer och säkert annat om ni frågar snällt!

Vad säger ni? Kan väl vara värt å kolla hur det fungerar iaf. men är det ingen som bryr sig är det ju heller ingen idé.

det blir ju riktigt bra.. men räkna med att det kommer många filmer

Är ju en helt perfekt idé :P påtal om utrymmet, folk får väl donera till en större hårddisk ^^

det låter skitbra! kör på de, för jag tycker också det är jobbigt med alla lustiga sidor som folk lägger ut filmer på. en kanon idé!

han ja hade tänkt be komma å fixa de där hade såhär konton å sen äre public webserver typ som kinamos.mine.nu sen kommer de bara vanliga mappar å i mapparna fanns de massa kul. precis samma hade ja tänkt fast med skidfilmer. svinenkelt gjort I think... kan ju kanske typ ta nån domän som heter typ skidfilm.mine.nu eller nåsånt som alla kommer ihåg också så blire lätt å plocka hem vars man än är.

Enda jag själv oroar mig för är att jag inte kommer kunna vara active på dc å det suger ju som fan men det ska tydligen gå att lösa på ett vänster eller så. Om någon har någon koll på hur man gör det så får dom gärna säga till :P Snackade med han nyss och de var tydligen cp med d-links routrar och vad jag vet äre en sådan ja har så. Ligger som dmz på den nu men webservern kommer behöva vara dmz för att de ska kunna gå så då måste man fixa port forwarding och de är där de inte funkar typ.... Någon som känner sig duktig? :)

Israelsson: Det jag vet om skekraft är att jag inte tankar snabbare än 5kb/s av er. Hur de är tvärt om har jag inte så bra koll på men antar det är precis samma. Fråga mig inte varför men så är det.

Förövrigt i samma stund som ja nu skrivit de här så är min kompis påväg över så löser vi detta problem å en test-server kanske är uppe redan innan middagen :)

Tillbaka
Topp