fujative mot pocket rocket

hm, fujative och pocket rocket är väl både en hyfsat bred skida. Så båda borde flyta på bra i lössnö.
annars så är det väl inte så mycket mer? fujativen e ju grymt mjuka å det är väl inte pocketen. rätta mig om jag har fel.
tjena

Tror nog kvaliteten är bättre på Pocket Rocket, sen är den styvare, Och angående måtten så tror jag Pocket Rocket har en ganska fetare midja än Fujative.

Bara vad jag tror/har hört!

Det är ju två helt olika skidor, fujativen är en mjuk park skida som dock är väldigt bred 85mm så den funkar gött i pudret oxå. Fujativen lär vara istort sett omöjlig att bryta iallafall enligt pep fujas.. http://www.k2factoryteam.com/product/fujative_quotes.html
Pocket Rocket är en backcountry skida lite styvare och marginelt bredare den har 90mm midja. Hållbarheten har jag hört lite olika om. Men somsagt det är två väldigt olika skidor..

pocketrocketen är välan också rejält mjuk, men kanske inte lika mjuk som fujativen. Sen år den väl inte mycket bredare än 90 i midjan skulle ja tro och fujativen haar väl 85 om ja inte minns fel.

Men samma gäller för mej; rätta mej om ja har fel!

Okej då ska jag rätta er! Pocket Rocketen har inte har 90 i midja, men det är inte midjan som spelar störst roll! Det är brättena där fram! Dom är på Pr väldigt mjuka och ganska breda för att passa till puder! Fujuativs brätten är säkerligen också ganska breda men dom är anpassade för landningar och parkåkning!

så du anser att det är brättena som är viktigast...tycker inte jag,jag tycker pistol är tråkigare än t ex. BC:n i puder,och det beror tror jag att dom har ganska jämna uträknade mått så att det inte blir för trögt eller att man stupar framåt.och fujas har själv påpekad att Fujativ är en Allroundskida.

fast dt är väl inte så svårt att räkna ut att herr Fuajs själv kommer att lovorda sin egen skida. den passar ju hans åkstil och hans krav. och hans krav är kanske inte desamma som för andra.

PR och Fujative är bygda för olika ändamål, PR är en puderskida i första hand, fujative är en parkskida i första hand...

kan du dina grejor så är det inte utrustningen som avgör. typ som en kille som kör bräda idag när an krashade: "fan bindningen klickade", "fan det är dåliga stålkanter" typ.

Tillbaka
Topp