Full Tilt- Vad tycker ni?

MackeN

Ny medlem
Jag vill ha synpunkter från ägare av Seth- modellens anhängare. Ni som är nöjda, men också ni som är missnöjda.
Jag åker mest pist men tar även chansen att utnyttja den lilla liftburna offpisten som Vemdalen har att erbjuda. Med egen stuga från i år lär det bli en hel del åkning, är även sugen att prova kite. Är lång och tung( 191 cm , 95 kg).
Nu är det dags att köpa nytt, så ge er syn på modellen!

Men tack Kalle! Ja, ska skärpa mig å nyttja sök framöver.
Nu kan ju nån moderator ta väck denna tråd, har faktiskt fått alla svar....

Hallå Macken, jag kör Sethmodellen och måste säga att jag är grymt nöjd efter en säsongs åkande. Jag jobbar som skidlärare så jag får en hel del skidtimmar under en säsong och dessa gjorde denna säsong väldigt mycket behagligare. Det finns en del aspekter som gör dessa pjäxor till ett riktigt bra val.

De formar sig extremt mycket bättre efter foten då innerskon är tjockare, vilket gör att alla ojämnheter kring "knölarna" försvinner

De är oerhört varma, jobbade i -30 och frös som tusan, var bara fötterna som var varma, beror nog på innerskon och pjäxorna är förmodligen de varmaste du kan ha utan värme installerat.

Utbytbara "tungor", riktigt smidigt att kunna ändra flex efter behov. De leveraras med 10 vilket motsvarar ungefär 130 flex för Salomon vilket gjorde att de var något hårda för mig själv i vanlig piståkning då jag bara väger runt 70. Löste dock detta genom att beställa ett par nya, har dock kvar mina 10:or då det är ruskigt skönt att ha när man tar lite större drops. Flexar även skönare i min mening än mina Salomon, har aldrig fått ont i mina benhinnor när jag använt mina FT.

Gillar även kabelsystemet som gör att du inte direkt får några tryckpunkter och fördelar trycket mer jämnt än det klassiska systemet.

Pjäxorna är dock ganska smala så det gäller att ha en ganska smal fot för att man ska kunna ha dem, om du har foten för de kan jag varmt rekommendera dem!

Tillbaka
Topp