Funäsdalen?

Tedenryd

Ny medlem
Funäsdalen?
Hej! Jag ska ta och boka en resa såhär dags till v8...Hittar inget vidare bra boende i Lindvallen så jag tog och funderade på Funäsdalen. Hur är det där? Det är framför allt parken jag syftar på. Dem blev ju utsedda till årets park 2011 i TWA. Någon som har varit där?

Funäsdalen?
vet inte så mycket om hur det är i byn men vet att det är rätt mycket folk som säsongar där uppe så lär ju vara en del fester iallafall

Funäsdalen?
Åk inte till funäs... De märks jätte tydligt att de är nära konkurs , då inte parken underhålls osv osv ... Förra året var funäsparken i topshape! Men nu ? Jämför med någon liten skit backe nere i Småland ..

Funäsdalen?
izacwe sa:
Åk inte till funäs... De märks jätte tydligt att de är nära konkurs , då inte parken underhålls osv osv ... Förra året var funäsparken i topshape! Men nu ? Jämför med någon liten skit backe nere i Småland ..
Hoppas du skojar?Parken är i utmärkt skick. Shapas mer eller mindre varje dag..

Funäsdalen?
izacwe sa:
Jag vill ju påstå att parken håller bättre shape i år än förra året. :)

Funäsdalen?
Lånar tråden lite. Ska själv till funäs nästa vecka och undrar om någon kan jämföra funäsdalsbergets park med tänndalens? Vart är det mest värt att åka?

Funäsdalen?
Jag var också där idag. Kan hålla med om att landningen på sista svarta hoppet var platt. Men dålig shape håller jag inte med om.

Ett tips om du ska till tänndalen, kolla vädret. Blåser tyvärr lite förmycket där väldigt ofta.

Funäsdalen?
Och varför sprayar de inte kickarna !? När solen gått i moln/ de är mulet så ser man absolut inte var kickarnas take-of är... Lite dåligt tycker jag,...

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
izacwe sa:
Och varför sprayar de inte kickarna !? När solen gått i moln/ de är mulet så ser man absolut inte var kickarnas take-of är... Lite dåligt tycker jag,...
Tror knappt vi är i samma park...
Håller med dig Hasse, nu kan det ju faktiskt vara så att just den dagen izacwe var där så var kickarna inte målade men då brukar det bara vara att knacka på liftstugan så löser det sig ganska omgående

Funäsdalen?
idag hade de flyttat upp landningarna så de var bättre och landningarna var brantare... men fortfarande ingen spray... tycker fortfarande inte parken håller samma klass som föregående år.. vilket jag hade hoppats på. 7/10

Funäsdalen?
izacwe sa:
idag hade de flyttat upp landningarna så de var bättre och landningarna var brantare... men fortfarande ingen spray... tycker fortfarande inte parken håller samma klass som föregående år.. vilket jag hade hoppats på. 7/10
Snälla..... Idag var det bluebird och inte fan behöver du spraya kickarna då? I så fall får du lägga ner.

Pratade du överhuvudtaget med killen i liften om det? Han är en av shaparna för övrigt...

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
izacwe sa:
Snälla..... Idag var det bluebird och inte fan behöver du spraya kickarna då? I så fall får du lägga ner.

Pratade du överhuvudtaget med killen i liften om det? Han är en av shaparna för övrigt...
jag sa ju det? att så fort solen går i moln ser man ingenting? annars var det bra igår...

GRYMT PLUS TILL KVÄLLSÅKNINGEN! Raceskidor från toppen, bättre blir det inte...

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
izacwe sa:

men vafan, när det inte är bluebird och sol så ser man inget? klart man inte behöver spraya när det är sol osv osv... men när solen går över berget på EM? eller ? har jag fel??

Funäsdalen?
Funäsdalen?
izacwe sa:
Davidson sa:
izacwe sa:
aa de skulle lösa det... de löste det med granbar... blev jätte bra...
hmm ingen pratade med mig. och jag eller nån av shapersen har inte löst nått med granbarr.
det var ju en SLAO kille och en snubbe i svart jacka med oranga byxor som gjorde det...
Ja skrev ju vem du skulle snacka med. Varför inte göra det istället och framföra dina klagomål till rätt personer?

Funäsdalen?
var i funäs för två veckor sen och det var helt sjukt! älskar parken, man kan vara riktigt kreativ i jibblinjen och hopplinjen har sköna, flytiga hopp! tycker definitivt att du ska dra dit!

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
izacwe sa:
Davidson sa:
hmm ingen pratade med mig. och jag eller nån av shapersen har inte löst nått med granbarr.
det var ju en SLAO kille och en snubbe i svart jacka med oranga byxor som gjorde det...
Ja skrev ju vem du skulle snacka med. Varför inte göra det istället och framföra dina klagomål till rätt personer?
tror du på fullaste allvar att jag ska gå och lete upp nån bara för att nån random skriv de på freeride? de stog en SLAO kille i parkliften i stort sätt hela dagen. så frågan honom!

Funäsdalen?
Komigen grabbar! Bete er inte som om ni vore Erik Walfridsson. Funäs låter jätte trevligt utöver de där med kickarna, men det lär väl lösa sig inom kort(?). Ingen som varit i pinkpark i dagarna? Ser fint ut på bild

Funäsdalen?
Tedenryd sa:
Komigen grabbar! Bete er inte som om ni vore Erik Walfridsson. Funäs låter jätte trevligt utöver de där med kickarna, men det lär väl lösa sig inom kort(?). Ingen som varit i pinkpark i dagarna? Ser fint ut på bild
parken är grym förutom färgen på kickarna ... rail kickarna är väldigt ovårdade också...

Funäsdalen?
Som sagt och som du ser ovan så är oftast Davidsson i liften. Snacka med han då han är en av shaparna istället för att gnälla här. De finns tillgängliga varje dag i parken. Hur svårt kan det vara?

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
Som sagt och som du ser ovan så är oftast Davidsson i liften. Snacka med han då han är en av shaparna istället för att gnälla här. De finns tillgängliga varje dag i parken. Hur svårt kan det vara?
jo för att när jag frågade var inte nån av de där, utan en SLAO kille... och jag pallade inte direkt leta efter nån annan, och sen dagen efter var de sol och då var de inga problem.... de verkar ju hjälpa att gnälla här... jens kom fram och snackade med mig i förr går...

Funäsdalen?
Nån som varit i ramis idag, som vet hur läget är med lössnön i skogen just nu. Är här nu, å kan inte bestämma MIG vårt JAG ska åka imorrn.

Funäsdalen?
Hasse_Lindborg sa:
Hade nog mitt bästa åk ever i Funäsdalen på en offpist repa med ett guideföretag i Funäs idag.. Bottenlös puder i en sjukt skoj skog!
Otroligt glad för din skull. Hade en fantastisk dag i tänndalen idag jag å, med funäs menar du på berget. Som sagt, det var fint i tänndalen, men är det löst i ramis skogen så är ju det att föredra. Vad tror du Hasse?

Tillbaka
Topp