Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer inte, finns ju abec 3, abec 5, abec 7 osv...Spangel sa:alla funkar till alla
hahahahahahahahahahahahahahahahaGudrunnator sa:Stämmer inte, finns ju abec 3, abec 5, abec 7 osv...Spangel sa:alla funkar till alla
Rekommenderar abec 3 om du vill spara in vikt och abec 7 om du är ute efter lite mer fart. Abec 5 är en kompromiss mellan båda kan man säga!
Så fel ute är han faktiskt inte: http://sv.wikipedia.org/wiki/ABEClinder sa:hahahahahahahahahahahahahahahahaGudrunnator sa:Stämmer inte, finns ju abec 3, abec 5, abec 7 osv...Spangel sa:alla funkar till alla
Rekommenderar abec 3 om du vill spara in vikt och abec 7 om du är ute efter lite mer fart. Abec 5 är en kompromiss mellan båda kan man säga!
Du vet inte vad du pratar om grattis.
Ännu roligare att någon försöker backa upp någon som har helfel.Nickel sa:Så fel ute är han faktiskt inte: http://sv.wikipedia.org/wiki/ABEClinder sa:hahahahahahahahahahahahahahahahaGudrunnator sa:Stämmer inte, finns ju abec 3, abec 5, abec 7 osv...
Wikipedia.se sa:Ett vanligt förekommande missförstånd är att med en högre ABEC klassning rullar kullagret lättare på t.ex. en skateboard eller ett par rullskridskor.
Du har helt rätt! Det var ett "inte" som jag skrev dit av bara farten. Det går lite fort ibland.Spangel sa:han har riktigt fel. Vad är det han har rätt om?Nickel sa:Så fel ute är han faktiskt inte: http://sv.wikipedia.org/wiki/ABEClinder sa:hahahahahahahahahahahahahahahaha
Alltså ... herregudGudrunnator sa:Dessutom så borde ni prova innan ni säger att jag har fel, abec 3 är för små för vissa hjul medan abec 7 är för stora för vissa!
Ok, du har rätt och wikipedia har fel?Gudrunnator sa:Till alla er som säger att jag har fel kan jag säga att jag pratade med en känd longboardåkare (vill inte skriva namn p.g.a. risken för honom) som åkte med abec 7 när han skulle åka fort (downhill) och abec 3 inne i stan för att dom var lättare och han ville slippa bära på brädan (om han skulle in på någon affär och kolla på saker). Dessutom så borde ni prova innan ni säger att jag har fel, abec 3 är för små för vissa hjul medan abec 7 är för stora för vissa!
Lär ju inte bli så lång när du inte ens vet såna här basic saker...Spangel sa:ska fan ta som projekt en dag att skriva en låååång jävla tråd om allt jag vet om longboard x)
Använde du just, på fullaste allvar, wikipedia som källa?Nickel sa:Ok, du har rätt och wikipedia har fel?Gudrunnator sa:Till alla er som säger att jag har fel kan jag säga att jag pratade med en känd longboardåkare (vill inte skriva namn p.g.a. risken för honom) som åkte med abec 7 när han skulle åka fort (downhill) och abec 3 inne i stan för att dom var lättare och han ville slippa bära på brädan (om han skulle in på någon affär och kolla på saker). Dessutom så borde ni prova innan ni säger att jag har fel, abec 3 är för små för vissa hjul medan abec 7 är för stora för vissa!![]()
Man får på högskolan i vissa fall använda wikipedia som källa. Vart är din källa? Din hemliga kompis?Gudrunnator sa:Lär ju inte bli så lång när du inte ens vet såna här basic saker...Spangel sa:ska fan ta som projekt en dag att skriva en låååång jävla tråd om allt jag vet om longboard x)
Använde du just, på fullaste allvar, wikipedia som källa?Nickel sa:Ok, du har rätt och wikipedia har fel?Gudrunnator sa:Till alla er som säger att jag har fel kan jag säga att jag pratade med en känd longboardåkare (vill inte skriva namn p.g.a. risken för honom) som åkte med abec 7 när han skulle åka fort (downhill) och abec 3 inne i stan för att dom var lättare och han ville slippa bära på brädan (om han skulle in på någon affär och kolla på saker). Dessutom så borde ni prova innan ni säger att jag har fel, abec 3 är för små för vissa hjul medan abec 7 är för stora för vissa!![]()
"I vissa fall"linder sa:Man får på högskolan i vissa fall använda wikipedia som källa. Vart är din källa? Din hemliga kompis?Gudrunnator sa:Lär ju inte bli så lång när du inte ens vet såna här basic saker...Spangel sa:ska fan ta som projekt en dag att skriva en låååång jävla tråd om allt jag vet om longboard x)
Använde du just, på fullaste allvar, wikipedia som källa?Nickel sa:Ok, du har rätt och wikipedia har fel?![]()
Oj, så "ditsatt" jag känner mig nu. Vet själv att jag har rätt och det är det viktiga, jag behöver inte bekräftelse från andra.dyrb3erg sa:5. What is the purpose of the higher precision bearings ?
Higher precision bearings are designed to allow high precision machinery to operate smoother and sometimes at higher speeds than a standard bearing would allow. Keeping this in mind, a standard ABEC 1, 608ZZ is rated with a limiting speed of 32,000 RPM with grease lubrication and 38,000 RPM with oil lubrication. The actual speed that the bearing will attain without failure also depends on the loads applied and other running conditions but there is really no need to go into that too heavily here.
We feel that we must stress here that the purpose of higher precision bearings IS NOT TO GO FASTER, but (amongst other things) to ALLOW HIGH SPEED MACHINERY TO OPERATE AT FASTER SPEEDS THAN STANDARD BEARINGS WILL ALLOW. PLEASE ALSO READ POINT 6 BELOW.
hittade det här på lush's hemsida, tror det sätter gudrun på plats![]()
Inte riktigt, biltins passar inte i alla hjul pga den inbyggda spacern.Spangel sa:alla funkar till alla
jag talar om abec 3!!!!!!!Spangel sa:skillnad i dimensionerna, sure, men de passar fortfarande. Jävligt underligt att jag har kört med både abec 5, 7 och 9 i mina abec 11 grippins då, tycker ni inte?? samtidigt dessutom! :SStraightAir sa:gudrunnator har faktiskt helt rätt... tro det eller ej , ja kollade också på kahalanis hemsida å ringde upp å kolla osv då sa dom att de är skillnad i dimensionerna....
okej men om man tar tex SKF, funkar de till alla då?melomaniac sa:Inte riktigt, biltins passar inte i alla hjul pga den inbyggda spacern.Spangel sa:alla funkar till alla
T.ex Kryptonics classics har rum för en 8mm spacer medans dom flesta andra hjul har 10mm
Ja, då får du svensk kvalitet meddyrb3erg sa:okej men om man tar tex SKF, funkar de till alla då?melomaniac sa:Inte riktigt, biltins passar inte i alla hjul pga den inbyggda spacern.Spangel sa:alla funkar till alla
T.ex Kryptonics classics har rum för en 8mm spacer medans dom flesta andra hjul har 10mm
biltin funkar inte i alla hjul !!! lolmelomaniac sa:Ja, då får du svensk kvalitet meddyrb3erg sa:okej men om man tar tex SKF, funkar de till alla då?melomaniac sa:Inte riktigt, biltins passar inte i alla hjul pga den inbyggda spacern.
Missförstå inte, biltins är en riktigt smidig lösning för man slipper fippla med spacers och speed rings och dom passar i så gott som alla hjul.
Skrev jag det?StraightAir sa:biltin funkar inte i alla hjul !!! lolmelomaniac sa:Ja, då får du svensk kvalitet meddyrb3erg sa:okej men om man tar tex SKF, funkar de till alla då?
Missförstå inte, biltins är en riktigt smidig lösning för man slipper fippla med spacers och speed rings och dom passar i så gott som alla hjul.
kollar man min gästbok verkar han inte ge sig alls :PFelixus sa:Intressant tråd! Undrar när Gudrunator lägger sig! Väntar med spänning!
ny fråga, vad är spacers och speedrings?melomaniac sa:Ja, då får du svensk kvalitet meddyrb3erg sa:okej men om man tar tex SKF, funkar de till alla då?melomaniac sa:Inte riktigt, biltins passar inte i alla hjul pga den inbyggda spacern.
okej då är jag medSpangel sa:spacers: sitter mellan kullagren, och ser till så att man kan skruva åt hjulmuttrarna hårt utan att påverka hjulets snurr.
speed rings sitter på utsidan av kullagrena, och gör precis samma sak, fast från utsidan :D
I ALLA fall, så kan man inte använda någon hemlig kompis. Så då är wikipedia säkrare. Nuff saidGudrunnator sa:"I vissa fall"linder sa:Man får på högskolan i vissa fall använda wikipedia som källa. Vart är din källa? Din hemliga kompis?Gudrunnator sa:Lär ju inte bli så lång när du inte ens vet såna här basic saker...
Använde du just, på fullaste allvar, wikipedia som källa?
Vill som sagt inte avslöja något namn p.g.a. risken för honom.
Som jag förklarade så trollar jag bara och ni är ägda, det finns ingen låtsaskompis.Spangel sa:Vill fortfarande att du ska säga riskerna med att avslöja din låtsaskompis
På Wikipedia kan vem som helst ändra saker sålinder sa:I ALLA fall, så kan man inte använda någon hemlig kompis. Så då är wikipedia säkrare. Nuff saidGudrunnator sa:"I vissa fall"linder sa:Man får på högskolan i vissa fall använda wikipedia som källa. Vart är din källa? Din hemliga kompis?
Vill som sagt inte avslöja något namn p.g.a. risken för honom.