Funkar MX-goggles till skidåkning (SPY alloy)

olleburton

Ny medlem
Tjenare!
Tänkte köpa ett par SPY alloy Pro model Jeremy Mcgrath men fick efter lite forskning reda på att det ju är motocross goggles. Jag har ju tänkt att ha dem till skidåkning.
Går det eller ska jag leta vidare?

Hur är det med motocross goggles i allmänhet, kan man ha dem som skidglasögon?

Eller ska jag köpa ett par grön Electric eg1?
HJälp! :D

mvh Olleburton

Senast ändrad:
Det som skiljer MX goggles från skidgoggles, är famför allt två saker: 1. De har typ en "flik" på, där man kan dra av såna skudd, lr plastfilmer. 2. Detta gäller inte alla, men de flesta. De har sämre ventilation, och det bildas lättare imma på/i dem.
Hoppas att detta hjälpte dig i lite i valet av googles...

//Axel

jag körde med ett par scott som var mx ! det enda som skiljer sej från dom jag har nu var storleken dom var väldigt stora så kolla upp det ;) viserligen har jag dragon nu men jag har ju sett scotts andra goggles!

jag kör med dragon mdx. det funkar bra, de enda skillnaden är väll att man får med ett annat glas och att de är tjockare foder på innersidan. men ifall jag var du hade jag inte köpt dom, jag hade köpt electric för den är nog bättre för skidåkning

Har själv kört med Alloy och dom fungerar i princip lika bra som vanliga Blizzard (samma ram men lite annorlunda skumgummi samt scoop-ventilation.) Det du helst ska göra är dock att fixa snöglas(dvs dubbelglas) istället för de vanliga enkelglasen som sitter i Alloy. Dubbelglasen har ett betydligt bättre imskydd.
Som OScratchO säger så har dom ett något längre band men inte för långt. Går utmärkt att använda både med och utan hjälm.

Senast ändrad:
Jo är väl storleken, men främst glasen som skiljer, att det är enkelglas i mx goggles som gör att dom immer igen lätt.

Tillbaka
Topp