FWT Verbier, Final!

krilleee

Ny medlem
FWT Verbier, Final!
Tjena, var precis uppe och kollade på tävlingen, dock inte prisutdelningen.
Vi har två svenskar som mycket väl kan vinna i herrklassen(skidor), Marja ligger bra till för en vinst i damklassen.
I herrklassen är det sverre och reine som brilljerade Sverre körde en otroligt teknisk linje med 2 stora dropp medans Reine körde en lite lättare linje med ca 6 dropp som var riktigt stora. Jag själv tror på Reine men man vet alldrig
Henke gjorde dagens krash som höll på att sluta riktigt illa, men han klarade sig undan i sista stund.
Återkommer med resultatet.
Ha det

FWT Verbier, Final!
ojdå.. hoppas att nån av våra svenskar tar hem det, skulle vara riktigt roligt om reine skulle vinna men sen är ju sverre en stor favorit!

FWT Verbier, Final!
Pratade just precis med Reine på telefon. Han slutade två i tävlingen och därmed också tvåa i touren! Sjukt bra!

Aurelien Ducroz vann och blev därmed totalsegrare av FWT.

Hann tyvärr inte fråga om Sverre etc pga att det var dax för prisutdelning.

FWT Verbier, Final!
Marja slutade två totalt.

Hela listan här:http://www.freerideworldtour.com/en/rankings/rankings_0-18

//H

FWT Verbier, Final!
Vad tycker ni om resultaten i tävlingen? Personligen tycker jag att Sverre borde ha placerats högre med tanke på den sjukt tekniska linjen, exponeringen och hur cleant han satte droppen. Reine hade bra flow men körde en relativt enkel linje. Vad gjorde egentligen Ducroz som förtjänade vinst?

Peace från Verbier

Senast ändrad:
FWT Verbier, Final!
Pumparpudel sa:
Vad tycker ni om resultaten i tävlingen? Personligen tycker jag att Sverre borde ha placerats högre med tanke på den sjukt tekniska linjen, exponeringen och hur cleant han satte droppen. Reine hade bra flow men körde en relativt enkel linje. Vad gjorde egentligen Ducroz som förtjänade vinst?

Peace från Verbier
Ingen av oss som sett åken så det är svårt att uttala sig.

Tillbaka
Topp