Fylla igen reva på belagen

XSkier

Ny medlem
Jag har fått en stor reva i belaget på ena skidan ca 3*1 cm lång(fråga mig inte hur) är så djup att belaget är helt borta!

Vad jag undrar är om man kan fylla igen denna reva på något sätt? Är det svårt vad behöver man?

Svara gärna via e-mail mvh erik

Du måste lämna in dem till en proffessionell skidbutik för a´tt de ska kunna fixa det, det funkar inte med belagsstavar och dyl.

På skidaffären klipper de till en bit belag och passar in i det gamla belag och limmar fast. Du skulle säkert kunna göre det själv om du drog loss belag från nån gammal skida.....men mitt råd är: Lämna in! Du tjänar på det även om det verkar dyrt.

Jag tycker det funkar OK att göra det själv men det beror förtsås på hur petig du är med resultatet. Givetvis blir det inte lika bra som att lämna in dem men det håller i alla fall ett tag. Belagsstång att smälta ner i repan och nåt att sätta press med är bra att ha.

Jag fick en riktigt fet repa under julhelgen. Den var så djup att färgen på undersidan försvann (den som syns igenom belag/valla). Funkade inte att laga själv trots hyfsat erfarenhet av lagning. Lagningen ramlade bort igen. Lämnade sedan in dom hos en butik och nu är dom som nya (fast det ser ut som någon ****** på undersidan).

Om du vill laga belaget på dina dina skidor eller ditt snowbord som ett proffs se på denna film!

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp