G3 onyx, trasig platta, reparationstips mottages tacksamt
Hej, råkade ut för lite materielskada igår

Så nu vill jag ju gärna reparera
Det är en "G3-onyx" bindning som helt enkelt har knäckts i basplattan, en platta som möjliggör att använda bindningen på flera par skidor, och dessutom att variera hur fram/bakmonterad bindningen är.

Som ni ser har jag en extra sådan.
Jag har nu ett par alternativ:
1: Borra ur den trasiga plattan och borra i den nya.
- Kan man göra så eller kommer det inte att sitta ordentligt?
2: Montera främre plattan 7,5 mm framåt (eller bakåt) och sedan använda de fram/bakmonteringsfunktionen till att få bindningen i rätt plats. Risken här är att hålen kommer för nära varandra.
3: Köpa en ny bindning som har annorlunda hålstruktur och montera den.
4: Sci-fi-lösningen, muta någon kompis som har tillgång till universitetets 3d-printer att skriva ut en ny med hålen förflyttade. Troligtvis jävligt meckigt. Möjligt alternativ är att borra nya hål i plattan med en pelarborrmaskin.
EDIT:
5: Köpa inserts liknande dessa:
http://quiverkiller.com/
Och borra dessa i mina gamla hål.
:SLUT EDIT
Vad skulle ni göra? Kan ni se några direkta problem med någon av metoderna?
Tilläggas ska göras att jag bor i Schweiz så mina pengar är sedan ett par dagar värda ungefär 30% mindre så jag vill försöka komma så billigt undan som möjligt.
Tack på förhand
Viktor

Så nu vill jag ju gärna reparera
Det är en "G3-onyx" bindning som helt enkelt har knäckts i basplattan, en platta som möjliggör att använda bindningen på flera par skidor, och dessutom att variera hur fram/bakmonterad bindningen är.

Som ni ser har jag en extra sådan.
Jag har nu ett par alternativ:
1: Borra ur den trasiga plattan och borra i den nya.
- Kan man göra så eller kommer det inte att sitta ordentligt?
2: Montera främre plattan 7,5 mm framåt (eller bakåt) och sedan använda de fram/bakmonteringsfunktionen till att få bindningen i rätt plats. Risken här är att hålen kommer för nära varandra.
3: Köpa en ny bindning som har annorlunda hålstruktur och montera den.
4: Sci-fi-lösningen, muta någon kompis som har tillgång till universitetets 3d-printer att skriva ut en ny med hålen förflyttade. Troligtvis jävligt meckigt. Möjligt alternativ är att borra nya hål i plattan med en pelarborrmaskin.
EDIT:
5: Köpa inserts liknande dessa:
http://quiverkiller.com/
Och borra dessa i mina gamla hål.
:SLUT EDIT
Vad skulle ni göra? Kan ni se några direkta problem med någon av metoderna?
Tilläggas ska göras att jag bor i Schweiz så mina pengar är sedan ett par dagar värda ungefär 30% mindre så jag vill försöka komma så billigt undan som möjligt.
Tack på förhand
Viktor
Senast ändrad: