gå på skidor som en sport

filip_michols

Ny medlem
tjaa, någon som vet om det finns något sport som slalom fast man jibbar i hoppen i stället? Så att man har en coach som åker runt och hjälper en när man hoppar så går man på träningar? i stockholm järna. :)

Senast ändrad:
Tvek på om det finns i stockholm...
När du blir lite äldre så kan du ju söka till skidgymnasium lite mer norrut.

lite förslag;
*samla ihop ett gäng kompisar som peppar varandra typ
*fråga/prata med andra
*gå Freeridegymnasiet eller VIG

Har för mig att Hammarby backen har något sådant? Eller haft? Inte hundra, annars har du ju puckel:)

Edit: Tror det är Djurgårdens Alpina som har det isåfall. Hf goooooogling

Senast ändrad:
Wall-E sa:
filip_michols sa:
KIKOvonJibber sa:
lite förslag;
*samla ihop ett gäng kompisar som peppar varandra typ
*fråga/prata med andra
*gå Freeridegymnasiet eller VIG
ska jag fråga andra om dom kan kasnke va med och göra någon sån sport?
Han menar att du samlar dina polare och har kul som fan i backen!
nej jag menar, om man drar ihop ett gäng ock frågar någon snäll 20 åring om han kan vara "tränare" i backen. sen kör man och har kul ;)

Här uppe i Luleå har vi haft träningar sen 2008 tror jag de är! :) Vi kör då halva tiden puckel och halva tiden jibb. Ja gillar själv mest jibb men tycker de är bra ändå med puckel då man kan få lite bättre typ teknik och kontroll och sånt då man åker. Nu innan snön har kommit så har vi haft träningar ett tag träningar med lite styrka och skadeförebyggande också.

Maila till nån som håller i alpina träningar och se om de skulle kunna fixa något eller om de känner till någon som skulle kunna fixa det! :)

Hoppas det blir av nånting! :D

/Oskar

Finns freeskiers på lidingö träningar i ekholmsnäs backen dom håller på med jibb och sånt lite annat också tror ja ;)

Ehm själv så går jag i en freeride grupp som täby slalomklubb har. Vi åker io väsjö backen med 2-3 coacher och vi ska till funäsdalen under lucia helgen. Vi tränar två gånger varje vecka i väsjö (när det öppnar dåra) och det blir tredje året för mig.

Vet att solentuna har en egen freeridegrupp också

VIBE sa:
Ehm själv så går jag i en freeride grupp som täby slalomklubb har. Vi åker io väsjö backen med 2-3 coacher och vi ska till funäsdalen under lucia helgen. Vi tränar två gånger varje vecka i väsjö (när det öppnar dåra) och det blir tredje året för mig.

Vet att solentuna har en egen freeridegrupp också
skulle du kunna länka tränarens nummer eller något?

Alla backar i Stockholm har någon friåkningsgrupp av någon form. Om du inte bor i Stockholm är det bara att söka kontakt med lokala alpinklubben eller Friluftsfrämjandet och kolla om de kan hjälpa dig. Att hitta åkkompisar/likasinnade lär inte vara svårt!

Snödjup

Tillbaka
Topp