Gamla carvingskidor

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Gamla carvingskidor
Är detta verkligen ett rimligt pris för 12 år gamla skidor?
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=138347

Har själv haft likadana skidor. Och visst var det en grym skida i isig pist men tror jag fick 1200kr för mina när jag sålde dem för runt 5-6 år sen (det trodde jag var ett bra pris), och de var i toppskick.Far min har likadana som jag tänkt sno åt mig då han inte åker längre pga knäproblem
Är det stor skillnad på dagens pistskidor? Har bara åkt på skidor med midja +95mm senaste 7-8 åren.

Senast ändrad:
Gamla carvingskidor
Det finns en tråd för orimliga priser, se "Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?". Lägg till denna annonsen där istället för att skapa en ny tråd :)

Edit: men svar på din fråga, ja priset är orimligt

Senast ändrad:
Gamla carvingskidor
oskarkarlsson sa:
Det finns en tråd för orimliga priser, se "Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?". Lägg till denna annonsen där istället för att skapa en ny tråd :)

Edit: men svar på din fråga, ja priset är orimligt
Jo jag började där (och har lagt in den där nu också) men kom på att jag hade fråga nr två också: Hur står sig denna skida mot dagens pistskidor? Får man ut mycket mer om man köper en c:a 3-4 år gammal pistskida istället eller är skillnaden marginell.
Det handlar om skidor med max 70 mm midja och 14-16 meters radie då jag redan har en bredare skida så vår tanken att endast köra denna i stenhårt pist de tillfällena då lössnön är obefintlig, mitt minne av P60 var att de satt som berget även på de isigaste fläckarna och jag älskade stenhårda isiga backar när jag hade dem.
Räknar med att jag får dessa skidor för runt en 500ing av min far. Men har det hänt såpass mycket i utvecklingen att det är värt att lägga ett par tusen på nyare skidor?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp