Gäng till Japan 2011?!?

Carl_Joel

Ny medlem
Gäng till Japan 2011?!?
Hej

Ja, som den lustiga rubriken säger undrar jag om man inte kan dra ihop ett gäng som ska till japan...?!
Och ja, jag vet de står lite i de andra trådarna, men jag tkr de ska bli lite action nu!
Niesko är stället och framförallt under januari och februari tänkte jag vilja vara där.

Så är de inte dags att dra ihop ett gäng, som man kan dela boende med osv?!
För örvrigt... när bör man boka flyg?

Har ni andra förslag så skriv gärna

Fred ut

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
Jag har en polare som ska dit runt februari-maj eller något sådant.
Funderar på att åka dit en eller två veckor där och åka lite pow.

De som har varit i Niesko säger att det är riktigt sjukt, förra gången min kompis hade varit där så hade de haft 16 meter snö. Så puderåkningen känns bra. :P
För min del så kommer det nog inte bli av med Japan då jag inte har något ordentligt jobb just nu och pengaflödet är inte på topp. Men hoppas på det bästa.

Gäng till Japan 2011?!?
Vad jag har hört är det ca 30k i månaden, jag har också hört at det är värt det :D
Väntar med spänning på om chefen godtar att jag sticker och åker skidor i år igen

Gäng till Japan 2011?!?
Jag hade tänkt att åka dit en sväng - en månad typ - i slutet av januari. Har dock jävligt fullt upp med jobb just nu så planerandet går väl sådär. Men åka dit, det ska jag! PM:a mig gärna - är rätt dålig på att kolla trådarna numera.

Gäng till Japan 2011?!?
Jag och en kompis ifrån Californien funderar på Niseko 2011, men enda problemet är att få ett jobb före vi drar.. Någon som har info om arbete i eller nära Niseko?

Gäng till Japan 2011?!?
Tja! Jag drar slutet av jan 26 jan och stannar 1 månad (flyg hem 26 Feb). Har flygbiljett till Tokyo med Lufthansa och tänker flyga till Sapporo, så tänkte boka den biljetten ganska snart. Ni tänker inte plocka någon ort på huvudön? Dra runt till småorter på Hokkaido? Sugna på Randonee och knata upp på mer otillgängliga toppar?
Har ni koll på boendet, var i Niseko-området ni vill bo och hur, såg i en sträng några som bodde hos japansk familj?

(Såg nu att du hade skrivit i Japan2011 tråden redan)

/Tomas

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
tjena!

ehm, nja de har inte ingått i planerna varken småorterna eller huvudön... men de kanske finns plats för sådant med.
iaf å traska upp för nån mer otillgänglig sak!

jag håller på att kolla upp boende, men de har inte gått såååå bra, hittade ett ställe där man kunde få boende för 30 dagar samt liftkort 28 dagar för ca 150 000 yen, men har ingen aning om de är nå vidare?!

har du några tips?

Gäng till Japan 2011?!?
BA har nu Sale på en del destinationer t.ex. Tokyo för SEK6765

Booking period: 9 August - 30 August 2010

Travel period: 16 August - 30 April 2011 (Economy)

Travel period: 7 September - 30 April 2011 (Premium Economy & Business Class)

Ser att även Lufthansa har Sale till Tokyo och går att hitta resor i Jan och feb för SEK 5259
men det gäller att boka senast imorgon 10 Aug.

Purchase by: 10.08.2010
Departure period: 01.01.2011-15.02.2011
Return period: 02.02.2011-15.05.2011

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
Jag håller på att kolla för fullt och börjar väl få lite rätsida på det hela. Jag hade tänkt att flyga direkt till Sapporo och stanna en månad. Det är väl mest de exakta datumen jag funderar på - någon gång efter den 14:e januari. Men vet jag att någon annan skall åka dit ett visst datum så är jag redo att boka resan.

När det gäller boende så har jag också kollat på Hirafu Backpackers. 300 kr per natt för \"dorm\"-boende eller 250 för dubbelrum inklusive frukost är ju ingenting egentligen. Jag såg även det här stället som ju är det för 150 000 yen med liftkort och boende.

Jag kan även vara på något annat alternativ än Niseko i en månad om det finns något bra förslag. :)

/Johan

Gäng till Japan 2011?!?
Ja frågan är vad man ska satsa på dorm eller rum?

Shizenkan Backpacker som du hittat verkar vara ett bra val helt klart!

Om vi är några med ungefär samma tid i Niseko kan ju rum vara nice. Som sagt min biljett 26 jan-26 feb. Varit inne på att testa Hakuba på huvudön men kanske dra direkt till Niseko och där ha Niseko som basecamp och ta sig till de andra orterna på Hokkaido som dagsturer.

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
jag bor i osaka, japan, och kommer att förlägga större delen av min skidåkning i vinter till anläggningarna här i krokarna, typ takasa och dynaland. förhoppningsvis nån resa till hokkaido och nagano också. om någon har vägarna förbi så hör av er dock!

Senast ändrad:
Gäng till Japan 2011?!?
Shizenkan är bra. Jag o min tjej bodde där en månad 2009 i ett rum. Dormen var rätt sunkig och fylld med partyglada autraliensare. När vi bodde där ingick frukost, vilket är väldigt trevligt, men det gör det inte i dormen. Man kan säkert betala lite extra så fixar dom det.

Det enda negativa med Shizenkan är att det ligger lite off. Det tar ca 15 min att gå till byn (dvs korsningen i Hirafu). Vidare är det rätt dåligt med resturanger i närheten, vilket innebär att man måste gå ner till byn varje kväll. Det finns ingen möjlighet att laga mat på rummen och det var ingen servering där. Mataffären ligger även den i byn. Det finns ett Lawson (Seven Eleven) något närmare.

Om jag skulle resa dit igen, så skulle jag nog satsa på att försöka bo i Kutschan (staden i närheten) och fixa en bil. Det blir billigare och roligare eftersom japanerna bor där. I Niskeso finns det i princip bara turister framför allt Australiensare.

Gäng till Japan 2011?!?
Jag skippar Hakuba och satsar månaden på Hokkaido helt igenom

Planen är nu följande med ca datum:

Niseko 28 (jan)-11 Feb
Rosutsu 12-15
Sapporo 16-17 (kolla up Teine o Kokusai)
Asahikawa (härifrån når man flera orter Kamui,Furano,Kitataisetsu,Kurodake) 18-22
Asahidake 23-25

/Tomas

Gäng till Japan 2011?!?
kolla www.hirafubackpacker.com riktigt schysst backpacker i niseko, billigt också och typ gångavstånd till liften, ligger sjukt nära stans bästa onsen (het källa) också. Räkna med runda slängar 30 k för en månad! ride on

Gäng till Japan 2011?!?
Innan ni bokar och köper resorna så bör du ränka igenom ekonomin både en och två gånger. Yenen är ca 20% högre nu än för ett år sen. Dvs det som kostade 30k förra året kostar 36 idag. Ett litet råd i all välmening.

Gäng till Japan 2011?!?
ulno7633 sa:
Innan ni bokar och köper resorna så bör du ränka igenom ekonomin både en och två gånger. Yenen är ca 20% högre nu än för ett år sen. Dvs det som kostade 30k förra året kostar 36 idag. Ett litet råd i all välmening.
ett kanonbra råd från ulno som jag hoppas alla som ska till japan tar till sig. min och min sambos hyra har t.ex. blivit 1500 dyrare per månad jämfört med ett år sedan, om man räknar i svenska kronor.

Gäng till Japan 2011?!?
Bo med mig och min polare på Pension Kanon. Det verkar vara billigast! cirka 2000 yen/natt, motsvarar i dagsläget 177 SEK!
Vi är där från 5 januari till 1 mars.

Gäng till Japan 2011?!?
Hänger gärna på o bor i Pension Kanon. Skickar en förfrågan till dem om att bo där. Ni har bokat i Log House? Hur många är man i rummen där? Får ni rabatt på liftkort eller liknande via stället? Jag dyker upp 28 Januari om allt funkar och stannar 2 v där. Kör ni toppturer med Randonee föresten?

Gäng till Japan 2011?!?
marcopolo_sthlm sa:
Hänger gärna på o bor i Pension Kanon. Skickar en förfrågan till dem om att bo där. Ni har bokat i Log House? Hur många är man i rummen där? Får ni rabatt på liftkort eller liknande via stället? Jag dyker upp 28 Januari om allt funkar och stannar 2 v där. Kör ni toppturer med Randonee föresten?
Kul!
Jo vi bokade log house. Vet inte riktigt hur många man bor i rummen men skull gissa på 10 pers kanske.
Rabatt på lift kort vet har vi inte frågat om vi köper säsongskort, tror inte dom ger rabatt på det. Jag åker snowboard och har funderat lite på att köpa snöskor och teleskopstavar.

Gäng till Japan 2011?!?
Hej!

Pension Kanon låter bra tycker jag! Åker själv och kommer i slutet av jan/början av feb och tänkte stanna 2-3 veckor. Om någon vill dela boende eller så så hör gärna av er!

Gäng till Japan 2011?!?
Ingen som har funderat på en längre tur till Rusutsu istället för Niseko? Jag har fått uppfattningen att det är lite brantare och mindre folk där. Iofs verkar det väldigt svårt att få tag på billigt boende men man kanske kan bo i kutchan och åka buss/hyra bil??
Någon som vet om det finns en bra skidaffär i Niseko som kan montera bindnigar etc..??

Gäng till Japan 2011?!?
Bara en fråga. Ni som har boka in er på Pension Kanon - hur har ni kommit i kontakt med dom? Har nämligen försökt få någon sorts bekräftelse utan större framgång...

Gäng till Japan 2011?!?
Säsongskort niseko
Boende
Bil, köppt med by-back deal
Flyg.

Detta kostade mig 36 000:-
Kom undan fånigt billigt med boendet dock. ca: 3000kr/mån

Sen brände jag en del på liftkort på andra orter. Maten kostar som i sverige, möjligtvis lite billigare.

Bo i Niseko, ta ett par dagar till Rusutsu, hyr bil eller åk med Black Diamnond Tours. Som kör dit folk i buss till ett ganska rimligt pris lite då och då. Rusutsu tröttnar man snabbt på, kul att åka men inte i flera veckor..

Bil gör resan mycket roligare!

Gäng till Japan 2011?!?
Det var otrolitg bra förslag. Jag kommer åka till japan i början av jan och stanna i 2-3 månader.

Min fråga är: är det någon som hade tänkt jobba där nere eller bara glida runt?

Gäng till Japan 2011?!?
jolfh sa:
Bara en fråga. Ni som har boka in er på Pension Kanon - hur har ni kommit i kontakt med dom? Har nämligen försökt få någon sorts bekräftelse utan större framgång...
Jag mailade och fick svar dagen efter på varje mail jag skickade.

Jag kommer inte att jobba. Om inte nån sticker ett skit bra jobb under näsan på mig förstos.

Gäng till Japan 2011?!?
patr sa:
jolfh sa:
Jag mailade och fick svar dagen efter på varje mail jag skickade.

Jag kommer inte att jobba. Om inte nån sticker ett skit bra jobb under näsan på mig förstos.
Sedär, då gör jag ett nytt försök då. :)

Gäng till Japan 2011?!?
Jag fyller på med två svenskar till som kommer befinna sig i sapporo/niseko området mellan 13:e jan till 10:e feb..

Hoppas vi kan åka lite puder tillsammans! :-)

Vi har bara bokat flyg än så länge så boende problemet kvarstår.
Ni som ska bo på Pension kanon, vet ni nått mer om log house, är det bara ett stort hus med 300 festande aussies? eller går det att faktiskt bo där och eventuellt även sova nått ibland..? Låter kul och billigt att bo där men vill verkligen inte festa bort min skidmånad i japan. Någon som vet?

Eller som eventuellt har andra förslag på sjukt bra boenden? Att kunna laga egen mat ibland låter ju verkligen riktigt schyst, så det blir mer pengar över till andra roliga saker :-)

Gäng till Japan 2011?!?
Sonite sa:
Jag fyller på med två svenskar till som kommer befinna sig i sapporo/niseko området mellan 13:e jan till 10:e feb..

Hoppas vi kan åka lite puder tillsammans! :-)

Vi har bara bokat flyg än så länge så boende problemet kvarstår.
Ni som ska bo på Pension kanon, vet ni nått mer om log house, är det bara ett stort hus med 300 festande aussies? eller går det att faktiskt bo där och eventuellt även sova nått ibland..? Låter kul och billigt att bo där men vill verkligen inte festa bort min skidmånad i japan. Någon som vet?

Eller som eventuellt har andra förslag på sjukt bra boenden? Att kunna laga egen mat ibland låter ju verkligen riktigt schyst, så det blir mer pengar över till andra roliga saker :-)
Gött!

Vet inte hur det är med aussies men det är japanägt boende och ju mer svenskar vi blir ju mindre aussies :cool:
Jag åker dit för pudret, fest är inte viktigt

Gäng till Japan 2011?!?
Samma här åker för puder och hoppas träffa/bo med liknande folk på Log House. Om jag fattade det rätt är man 4 st i rummen.

Jag är i Niseko 28 Jan-11 Feb så hamnar gärna i ett lugnt rum.

Jag har även bokat 5 dagars boende i Asahikawa
och hoppas åka i Furano, Kamui Links, Asahidake och Kitataisetsu över dagarna. Kommer nog även boka några dagars boende i Asahidake. Sen kanske några dagar på Honshu ön kanske Aomori trakten.

Räknar dagarna nu bara 3 mån kvar

Gäng till Japan 2011?!?
Letar frenetiskt efter boende i Niseko. Har kontaktat både Shizenkan och Kanon, var fullt på Shizenkan och väntar på svar från Kanon. Jag är i Niseko från 2 feb till 17 feb. Delar mer än gärna boende under denna tid.

Tillbaka
Topp