Gangsta jacket - Hur ser den ut?

heeenkeee

Ny medlem
Hej!

Har kollat på lite olika klipp, och många gånger är den väl igenkända Gangsta jackan med.
Men när jag går in och kollar på salomons hemsida så ser det ut som en liten svans längst ner på ryggen. Jag menar att jackan inte går helt rakt runt som en normal jacka gör, utan att den är spetsig nersydd i slutet på ryggen.

Finns det olika versioner av jackan, eller är alla såhär, bara att man inte ser det?

Okej, jag tycker det ser mycket snyggare ut, när man inte har den så kallade pingvinlooken. Så de flesta har alltså sytt upp sina jackor själva?

annars kan du vika upp "flärpen" och sen typ tehpa fast den på insidan/sy fast den... tar max 5 minuter skulle jag gissa...

köp en jacka som inte ser ut som en frack/pingvin istället så slipper du förstöra en genom att sy/klippa i den.

Inte för att det direkt hör till, eller tillför något till diskussionen, men jag anser då i varje fall att skärningen där bak gör hela jackan. Mycket det som gör den speciell. Menar det är ju inte direkt något innovativt med färgsättning eller hur de lagt den röda randen. Längden och skärningen där bak som är det coola imo. Dock verkar ju de flesta haka på Henkes trend att kapa av den.

HENKEHENKE sa:
Okej, tack för era svar.
Men om någon har en gangsta jacket själv, så hade det varit kul att veta!
den har en pik grej neråt. Inte 4 meter neråt men det är en pik aka stjärtlapp.

jag har den jackan, och ja det finns bara en version av den. Med pingvinstjärt där bak, sen kan du ju göra lite hur du vill med den, klippa av eller sy upp. Själv har jag nuförtiden sytt upp den eftersom jag tycker det blev så mkt snyggare som bland annat Niklas Eriksson har.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp