Går det att laga mina skidor?

Gabbe88

Ny medlem
Nu är det så här. Jag har på nått underligt vis lyckats att separera lagerna i tailen på mina Atomic Stomp. Lagret med stålkant är i en del och oskadat likaså lagret över det.
På nått vis har det i alla fall delat sig ungefär 20 cm från tailens början och in mot bindningen, jag har alltså som en "flärp" som jag är måttligt irriterad på.

Hade varit kanon om det går att fixa så man har ett paar lekskidor i vinter.

Tack på förhand!

har polare med liknande problem.. dom har popnitat ihop tailen på flera ställen så att den håller ihop!

det går ju aldrig att laga den så mycket att du kommer kunna ha samma svikt och popp i den, men de går ju att fixa den så pass mycket att den håller att åka med!

så popnitar är mitt tips! finns säkert andra som gjort på annat vis :P

lycka till! :D

Låter som en delaminering. Såvida du inte har slagit i skidan väldigt hårt och på så sätt skadat skidan så är det en klockren reklamation.

Hade samma problem med mina förra skidor ett par völkl. Jag skickade dom till Intersport ischgl där jag köpte dom så fick jag tbx pengarna. Som Jeppenator sa kommer du aldrig få samma skida... Lycka till

Hände nästan samma sak på mina k2 silencer. Men då var det stål kanten som sprack längst ut i tailen. Köpte dom på sport-conrad. Går det att reklamera tror ni?

Skulle nog övervägt att köpt nya skidor om jag ska vara ärlig, du kommer aldrig kunna få ut maximal effekt från skidorna.

Tillbaka
Topp