Garmont eller Scarpa?

DrLecter

Ny medlem
Garmont eller Scarpa?
Väntar på ett par K2 Apache Coomba med Duke bindnigar och funderar på att köpa nya pjäxor. Jag vill alltså få reda på fördelar och nackdelar för båda märkena, eller om det finns andra man bör ta med i beaktningen. Det sägs att Scarpa är smalare än Garmont men jag har även hört motsatsen!? Förbryllande. Jag har riktiga ankfötter så de får inte vara för smala.

Pjäxorna skall givetvis vara sköna att gå i och de skall vara ganska styva. På nåt annat forum var en som tyckte att det bara var att beställa Scarpa från tel.-pyrenees i rätt storlek och så formar dom sig efter foten, vågar man detta? Det är ju halva priset där jämf m alp garaget!

Hoppas på många nyttiga svar.

Garmont eller Scarpa?
Både Scarpa och Garmont är ganska smala i tåboxen. Att köpa dojor oprovat är ju utomordentligt korkat, och ger en massa besvär

Garmont eller Scarpa?
Ingen av de du nämner, men BD Factor har 102mm läst om jag inte missminner mig(brett). Förmodligen har både Scarpa och Garmont olika breda läster beroende på modell.

Garmont eller Scarpa?
Jag kör Garmont och är sjukt nöjd med prestandan, sedan har jag ganska (inte extremt) smala fötter och de passar mig perfekt så skall du ha dem får du nog trycka lite på skalet. Jag tycker absolut du skall köpa dem i butik då det är mycket att göra med dem. Garmonten kändes inte så roliga innan de var bakade och fixade.

Garmont eller Scarpa?
Funderar pa ett par Garmont Radium. Kommer att vara mykcet hikande den här säsongen. Har aldrig tidigare kört pa tur pjäxor nagon som har testat radium och hur de är att aka i samt det här om att duke käkar upp pjäxan? Aker endast offpist och gar en hel del med hudar.

Tillbaka
Topp