Ge mig stöd i min beslutsångest!

Rydellen

Ny medlem
Har inför min puderjagar-säsong sålt av mina brädor och står nu med en nyinköpt Lib-tech Mullet 165 som ska bli min pudermaskin/friåkningsbräda. Antagligen kommer denna användas flitigt...Ska ha en andrabräda som klarar bc-kickers, puderlandningar, GÅR att raila med, lätt att snurra med, har ok åkegenskaper, helst radiell twin, halvstyv men tillräckligt för att buttra lite med. Allmountain freestyle helt enkelt.
Det jag nu lyckats ta ner alternativen till är följande:

Rome Agent 156 eller 158
Forum Destroyer 156 eller 158

Destroyer 156 hade jag en som var sjukt clean. Enda nackdelen med den var att den kanske var lite för torsionellt vridstyv (dåligt för rails och bra för åkningen). Flexen längs med var ganska lagom dock. Och som namnet anger förstör den det mesta och är sjukt rolig.

Rome Agent har jag bara hört en massa om. Bra blandning mellan parkegenskaper och åkegenskaper. Skillnaden mot Forumen är att denna inte riktigt är twin och att den är bredare. Jag klämmer in mina stackars fötter i 8.5 boots så vill egentligen ha så smal bräda som möjligt. Vilket talar för destroyern. Romen är aningen mjukare överlag men känns lite tråkig att köpa pga att alla har den.

Jag kommer köra mycket bc-kickers med brädan jag köper samt lite allmän lek i fluffet.

Jag ska på vårkanten förflytta mig och då enbart köra park varpå jag ska köpa en mjukare, kortare, lättare jib-bräda. Så jag vill inte köpa något för likt en sådan nu.

Vad tror ni? Antar att det är vilket som men har erfarenhet av Destroyer och gillade den även om den var lite för hård för lek.

158 lång känns ändå som det rätta om den ska gå åka/landa puder med någorlunda.

Hjälp mig i min SJUKA beslutsångest... Någon som kört på en eller båda av dom!?

Köp den snyggaste. =D

Nämen man får gå på lite känsla ju... sen är det klart att brädorna kommer att gå att åka lite vadsomhelst med. kolla bara på TB filmerna.. brädorna dom anväde där funkade ju att göra asgrymma saker med..., =D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp