PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Aaaah….. der ”mangelhafte” Berg!


Ja, men drygt 1000 meter lägre än toppen. Vad kan stället heta?I närheten av Niederbauen Kulm?
Ja, precis. I Seelisberg som orten heter. Vid ”knäet” på Vierwaldstättersee med utsikt mot delen som kallas Urnersee. Som PC påpekade även fin vy av Bristen som syns i mitten av bilden.Kanske vid Schiller-Balkon?
Självklart var det menat som ett klart och koncist svar.Jag tolkar det mer som ett svar än en ledtråd..!
Ahornbahn förstås.
Din tur!
Det gick snabbt - tillbaka till dig.Valluga?
Den där hade nog även googles gamla bildsöktjänst klarat. Visst är det Bavaria, står på ena långsidan av Theresienwiese. Även känt kort som Wiesn, där huvuddelen av Oktoberfest håller till.chatGPT kommer döda den här typen av bilder;
Bavaria-statyn framför Ruhmeshalle i München,
japp, under pisten och liften ligger ett, numera övergivet shoppingcenter. Lite förortskänsla över betongkomplexet. Men pizzerian var bra.I Santa Catherina nära Bormio?
Kommer det med i ScandiPass?japp, under pisten och liften ligger ett, numera övergivet shoppingcenter. Lite förortskänsla över betongkomplexet. Men pizzerian var bra.
Skidterrängen i St.Caterina ser gudomlig ut. Måste hit i vinter![]()
Champagny-en-Vanoise?
Jävlar hurudan dejavuu! Just i dag, stammisen @STORPOTATEN hade en Horsefeathers-skjorta, och jag berättade etymologin för namnet: https://en.wikipedia.org/wiki/Horse_FeathersJag hade ett rum bokat där på Club Alpina (i bild) en gång men blev avbokad av dem av okänd anledning! Jag tror att någon bjöd över mig. Dessa fr@nsoser.
Jag säger som Groucho Marx (med litet variation och tvärtom), "I refuse to join any club that would have me as a member."