Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Snart lördag, hårdrocks lördag.

Sommar och sol, var är vi och vad heter liften?
1000000042.webp

Slott på ett berg, måste heta Castel del Monte? ;)

Precis! Byggt ca 1250. Känd även i Sverige som enkelt rödvin från området med samma namn. Finns också på italienska euro-cent-mynt.

Castel del Monte was named a World Heritage Site by UNESCO, which described it as "a unique masterpiece of medieval military architecture".

Din tur!

1781505320554.webp

1781506111960.webp

Senast ändrad:
Ser trevligt ut. Dessutom bättre än plus 17, tråkgrå himmel, kall vind och duggregn.

Biergarten am Chinesischen Turm, München?

HB på parasollerna leder snabbt mot målet…

Chansar på ”Snabb bil” på Autoseum i Simrishamn…??

Snabb bil är iofs rätt! 😆 Den är också blå, som synes. Men fel land (och då menar jag inte nånstans i Sverige, och inte bara det fagra Skånelandet…). Vill veta exakt vilken snabb blå bil detta är, och var.

Senast ändrad:

Absolut där! Slår förstås inte Autoseum i Simrishamn 😉 men värt ett besök om man har vägarna förbi!
Din tur!

Och en annan blå finns där också! 😆

Senast ändrad:
Kan vara Annecy men är osäker.

Lac de Annecy.

edit:
Ser nu at bilden är tagen från andra sidan av sjön med mycket zoom. Trodde den kunde vara tagen i en båt nära Talloires. Har flyget mycket paraglider i området och många gånger passerat sjön där bilden är tagen.

Senast ändrad:
Kan vara Annecy men är osäker.

Lac de Annecy.

edit:
Ser nu at bilden är tagen från andra sidan av sjön med mycket zoom. Trodde den kunde vara tagen i en båt nära Talloires. Har flyget mycket paraglider i området och många gånger passerat sjön där bilden är tagen.
Stämmer bra det!👍
Fotad från den lilla byn som jag tror heter Duingt, dvs på andra sidan sjön från Talloires.
Din tur @Fredrik-

Såg det efter ett tag men inte första gången jag lurats av perspektiv med in zoomade bilder. Fjället i bakgrunden (Parmelan) såg alldeles för nära ut och jag brukade också se det från höjd då det ger ett helt annat intryck.

Vad ser man här?
PXL_Copy.webp

Jag zoomade in på din bild och upptäckte denna glada familj på elcyklar ute i naturen! Vilka lata tjockisar, snart kör de nog ihjäl sig (eller skrämmer sk-ten ur nån stackars skogsmus)! Så bilden kan ju inte vara från Sverige! ;)

1781589159253.webp

Skojar litet med dig förstås. Tillbaka till din bildgåta!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp