Ghetto is the truth!

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ghetto is the truth!
Fy fan så löjligt. Varför måste man vara ghetto? Vill man vara fattig, ta droger m.m? Det är ju bara töntigt. Att ha säckiga kläder har dock alltid tillhört sporten, eller tillkommit under alla tidigare år? Men varför ska man leka ghettobarn?

Som att dom som bor i ghettot önskar att dom gjorde det? Eller?

Ghetto is the truth!
eller så får man göra vad man känner för och om man tar droger eller inte är väl upp till en själv men jag tycker att det är tråkigt när folk börjar relatera skidåkning med droger.
om man har säckiga brallor och spegelbrillor har ju ingen som helst betydelse, skit i vad andra tycker, kör ditt eget race ;)

Ghetto is the truth!
ok.....
det ar ju jattecoolt,det har med att spela nagat som man inte ar verkar det som.
jag har stora klader pa mig, det ser javligt mycket battre ut i luften, det tror jag de flesta haller med om har.
Tanner roker sjalvklart marijuana, det antar jag inte kommer som nagon storre overraskning for nagon.
Tanner ar forovrigt en grymt smart kille som verkligen vill satsa pa det han gor, och sa lange han vinner tavlingar, gor sjuka trick over stora gaps och far ihop videodelar sa ska han val fa ta en cigarett med diskutabelt innehall da o da. det ar skillnad pa han och t.ex Mickael Descheanaux , som lyckats roka ner sig sa totalt att han inte ens har en chans pa tavlingarna langre.

Tanner ar INTE ghetto. han tjanar sjukt mycket pengar sa han behover inte bo i forfallna gamla stadsomraden, for det ar vad "ghetto" betyder.
sa kan vi inte bara ta och TA BORT ordet "ghetto" ur skidakningen, for det har inget med skidakning att gora, det ar bara nagot idiotiskt som en del kids pa den har siten fatt for sig ar coolt.
hiphop-stilen ar forra aret.
se ut som folk.
tack

Ghetto is the truth!
Håller med Wester helt och hållet där. Tajta kläder skulle gjort så man såg varenda litet misstag i luften så lite större kläder ser bara bra ut. Men just ghettostilen och attityden hör inte ihop med skidåkning.

Ghetto is the truth!
jag tycker fan det, det skiljer säg så mycket från andra sporter vilket jag tycker är kul.

Ghetto is the truth!
JWester: grymt smart kille och röker marijuana är en självmotsägelse i mina ögon, har aldrig träffat någon smart som rökt på och de som röker på blir definitivt inte smartare av det heller. Min definition av smart kanske skiljer sig från din iofs men att lösa upp sin hjärna med THC har jag svårt att se som smart hur man än vänder och vrider på det.

Till er "ghetto"älskare önskat jag bara att ni får som ni vill och hamnar just där, de kommer att älska ett par korkade fjuniga medelsklasstonåringar från sverige att sälja gräs till och sno grejer av.

Ska nog åka förbi parken i vinter och nita några ghettokillar i vinter för att visa vems berget är, det är väl så man gör in tha hood?

Ghetto is the truth!
Bara genom att titta på kvaliten i språket i den här diskussionen så kan man vara säker på att den genomsnittliga ghetto-gangster-busen-snubben på freeride har:

1: Rika föräldrar.
2: Mindervärdeskomplex mot oss riktiga skidåkare.
3: Låg intelligens
4: En medelålder på 14 år.

Så alla ni fjortonåriga ghettokids; Rök ner er!

// Holmström

Ps. För övrigt anser jag att peronliga påhopp verkligen kann räknas in bland livets goda!

Ghetto is the truth!
HAHAHA

Ska ta och skicka en länk på den här tråden till rätt utvalt folk så kommer nog Åre/Duved hem&skolaförening att få spelet och kräva obligatorisk antinarkotikaundervisning på högstadiet i Duved. Dvs att Järpenpolisen kommer med sin knarklåda.

Kanske Bettan på LT vore intresserad att skriva nåt om den drogliberala inställningen bland öfremedelklass(ghetto)kidsen i Åreregionen?

Kul kul.

Nej nu ska jag ta en folköl till!!

Ghetto is the truth!
jag tror inte ens att dom som bor i gettot/gettona vet vad skidåkning är för nått...

Ghetto is the truth!
Ghetto är ett ställe där man samlar många människor av "samma sort" (främst judar), inte en term för att vara tuff

Ghetto is the truth!
du balanselius försök nitta mig å joint!! alla kommer gå i mot dig! alla i åre!
annars så kan vi köra en battle i parken i åre!
den som vinner har rätt! om getto stillen å allt sånt!!!!

joint kan oxå vara med han är med gheeto teamet!

du kan fråga några fler om dom vill vara med i ditt o ghetto team så kan ja fixa några fler i ghetto teamet!:D

Ghetto is the truth!
Alltså jag måste bara säga att den här tråden är rätt korkad, eller personerna som står för ghetto grejjen.. Jag menar jag kör inte skidor, utan snowboard, men ja gillar också att ha "stora kläder" som ni så fint har uttryckt det, och det har jag endast för att jag gillar det, inte för att jag försöker efterapa folk som bor i ghetton, och jag tror att det är välldigt många som är lika dana.. Men man ska inte förknippa folk som har stora kläder med ghettot, speciellt inte om man är i skidbacken, jag menar hur många från ghettot har pengar att åka varken skidor eller snowboard?

Och visst finns det personer som kör skidor som röker på och så, men vad har det med skidåkningen att göra? INGENTING! Och hur kan ni tycka att ghetto e coolt? visst man kan tycka att språket och så kan vara coolt, men skulle ni ens villja spendera en vecka i ett? Mary_Jane, utan att känna dig eller en ha en aning om hurdan du är, så är min uppfattning av dig att du är korkad eller bara har en välldigt konstig syn på allt som den här tråden handlar om, eller så ville du kanske bara få igång en disskusion? Men ghettot har ju inte förbättrat skidåkning heller? vilka trick kommer därifrån tex, det enda som har ändrats är ungdomars attityd och modet, inget annat..

Ghetto is the truth!
HHAha haaahah hahaha
ahahahahha pooooohhh HA
men du grabben tänkte bara höra med dig ... du vet väl att för att du ska va "gettho" så räcker det inte bara med att snacka som en neger o "rökar weed" ( som du troligen aldrig har provat) det krävs mer ....
tannar e jävla tönt (men grymm jibbare) ...
kort sagt så e tanner en tönt på ett par skidor o d e du troligen också!

=====DDDDDDDDDDDD

Ghetto is the truth!
Henrik Harlaut: Du kanske ska låta bli att skriva inlägg tills du gått i skolan så länge så att du kan skriva så vi andra förstår vad du vill säga.....

Ghetto is the truth!
men det är skönt med lite attityd i alla fall typ spegelglas lite säckiga brallor och twintip skis

Ghetto is the truth!
Lilla Henrik har du någonsin røkt i heeela dit liv? vet du vad ghetto ær på riktigt?
Och ær det hæftigt att røka?

Ghetto is the truth!
men nojlas...
"droger har aldrig haft något med sport att göra"

jag har lite svårt att kalla den sorts skidåkning för sport... jag tävlar inte, har aldrig gjort men jag lever ändå för skidåkning...

vad jag menar är att det inte alltid bara handlar om "sporten" el. skidåkningen, utan även om allt runtomkring...

nog var drogorna på 70 o 80-talet del av vad dom gjorde (alkohol är en drog på fler sätt än gräs!) på samma sätt som att gräs idag för många är en del av livet, för skidåkarna som röker gräs innebär det även att röka när man åker !
kan inte påstå att jag är för eller emot sånt då det är upp till var och en.

måste även få fylla i några grejor folk sagt som tagit sig lite vatten över huvet;
1. Allt och då menar jag allt inom dagens jibbing vare sig det gäller kläder eller vad som händer på rails och i hopp kommer från SNOWBOARD så sluta upp med att ens diskutera !
2. THC är självklart farligt men vi tar jämförelsen mellan den som röker 5joppar om dagen o e hög dagen lång, rätt många som röker gör detta --> och den som är full dagen lång, nog är den som är full dagen lång mkt mer körd i kroppen efter säg 5år, både hjärna och lever. Vill dock inte göra detta till en diskussion om THC eller cannabis då det inte är rätt ställe för det och vi skulle aldrig någonsin komma fram till något vettigt då vi är svenskar och har blivit påtvingade en drogpolitik som är bra men inte helt sann.

Balansenius: Dricker du alkohol ? är du smart ? folk kan väl röka en joppe ibland precis som att hela sverige kan supa sig fulla ibland utan att bli dummare !
Sen så undrar jag varför du på detta forum måste vara emot alltid och skriva överallt ?
Ja, du är 29år och har förhoppningsvis gjort allt dina dumma saker i livet redan men du verkar mer bitter över att andra har kul än insiktsfull så jag tror mer att du vill vara 15 o röka gräs o va GHETTO !

/Gustav

Ghetto is the truth!
kort fattat.. hmm kanske årets särskrivning, med skid åkning på hedersam 2:a plats.

värkar stavas verkar om man inte har väldigt ont dvs. värk i kroppen.

nog om att påpeka hur svenskan håller på att falla sönder i sina beståndsdelar.
vill bara slå ett slag för en bra svensknivå när det skrivs och talas.

En annan reflektion är varför kallas det ghetto?

vad har skidor för X antal tusen med tillhörande klädes- och skyddsutrustning för kanske det dubbla med ghetto?

Ghetto is the truth!
LawndartGustav: Ja jag dricker alkohol men med svenska mått så lite så det knappt räknas. (1 glas vin/vecka ca) Smart : jodå, tillräckligt, Bitter: det också. Att jämföra alkohol är ju vanligt i diskussioner om gräs men helt onödigt eftersom alkohol också är skadligt. Så nej jag tycker inte att det är ok att röka lite ibland, lika lite som jag tycker svenskar har bra alkoholvanor. Vad har du fått fakta om att svenskars supande inte gjort dem dummare? Vi har ju fortfarande kvar expressen/aftonbladet , dokusåpor t ex?? Jovisst ibland är jag emot men om folk ställer seriösa frågor får de iaf av mig seriösa svar . Varför skulle jag ha gjort alla dumheter redan? Dumheter gör man ju hela tiden som att svara på inlägg i forum och tro att folk ska förstå vad man säger t ex....

Om alla var överens om allt skulle man inte komma fram till nånting....

Ghetto is the truth!
Haha, Lincoln 50 kr. 50 kroners loop :P

Ghetto is the truth!
Tycker de grymt bra me såna här inläg då har man nått att göra i vänta på snön..

Ghetto is the truth!
Sidåkning och weed/ghetto och allt vad ni vill kalla det har inte ett jävla dugg med varandra att göra!!! Visst jag har också lätt pösiga kläder på mig när jag åker skis men det har inget att göra med att ja vill hänga med tanner och röka på och sen inte veta vart fan jag är eller vad jag gör...
pösiga kläder kan väl vem fan som helst ha för att det ger anningen mer rörlighet i luften än vad en tajt och fler/pastell färgad overall från 84 gör... själva klaäderna och stilen kvittar mig, men just inställningen till droger är väl lite väl lätt... ni säger att tanner får väl puffa så mycket han orkar, mig gör de ingen skada, men kanske att alla 12åringar i skidkretsar vill vara som tannaer och sitta och suga på en litten gullig cigg brevid han, känns helt fel... och sen att dom som importerar den där skiten sitter och skjuter bönder nere i colombia som inte vill smuggla, känns inte heller rätt...

nu låter jag som din mormor men de skiter jag i..
ja vet att ja bara är sexton år, men jag har iaf hunnit samla på mig mina egna värderingar i lugn och ro. till skillnad från alla kids som går på vilka grejer som helst...

att ghettostilen skulle fört ut jibbingen till en bredare publik är jag väldigt tveksam till...
jag tror iaf att det är skidåkningen det hänger på... köpa förstora kläder och röka gräs kan vilken liten rikemansunge som helst göra

Ghetto is the truth!
henke ska inte röka! de behöver han inte, han äger upp er alla foooookaaasss...

Ghetto is the truth!
okej då tycker jag att vi gör så att alla som sagt emot åker i fartdress i vinter medan vi som e med forsätter med våra pösiga kläder... ghetto kalla de gangsta då blir de bättre då? jo de e svårt o säga att stilen heter ghetto för man klär sig inte som en stads del men gangsta.. bra då säger vi så..

frealsares grejjer stämmer..
1rika föräldrar:jo visstlagom iallfall
2mindervärdig blabla bla vet jag int vad de är eftersom punkt 3 stämmer så bra
4jag e 12..

Ghetto is the truth!
Haha.. synd om pojkstackaren radioprogrammet..

Hursomhelst tycker jag att "Ghetto/Gangsta å Weed" i kombination med skidåkning enbart ser patetiskt ut. Att skidåkningen utvecklats till det den är idag har nog för övrigt inget med varken ghetton, gangstrar eller droger att göra.

Nu verkar det ju som att rötägg som Tanner Hall uppenbarligen bidrar till att ett stort antal småkrappar, däribland Henrik Harlaut och även människor som borde vara stora nog att ha personliga värderingar om saker och ting exempelvis Mary Jane, att tycka att skidåkning hör ihop med att röka gräs. Därför tycker inte jag att det är okej att han röker gräs då och då, han ska ju för fan vara en bra förebild för alla di små barnen där ute som ser upp till honom. Kan inte påstå att han är en så jävligt smart kille. Har han nu slutat knarka så är det ju på väg åt rätt håll iallafall.

Tråkigt att droger är så socialt accepterat numera...

Ghetto is the truth!
Menade bara att gräs eller alkohol funkar i rätta mängder men för mkt av det ena eller andra aldrig slutar bra.
Däremot har vissa människor en otrolig återhämtningsförmåga och kommer tillbaka på rätt fot dock lite sega i huvet och dålig lever medan resten sover under broar.

Skidåkningen försvann i mitten på denna tråd kanske =)

/Gustav

Ghetto is the truth!
om de som funderar dag in och dag ut på hur man ska vara så "cool" som möjligt skulle lägga halva den
energin på att tänka på skidåkning så skulle jag få lägga av väldigt snart då backarna väldigt snart skulle
krylla av superproffs...

Jag började åka för att det var kul, jag tror att vissa här borde fundera lite över varför de åker....

Ghetto is the truth!
Vilka här...

Bor i ett villaområde?

Tillhör inte en etnisk minoritet?

Har råd med en någorlunda dyr skidutrustning?

Kommer från en medelstor svensk stad?

Några övrig? Inte??

JWester: Som idol för åtskilliga av de prettoghettoungar som hänger på den här sidan borde du fundera på vad du skriver. Att Tanner har rätt till att röka på är det mest idiotiska någon skrivit här. "Farbror Bosse är så trevlig och har jobbat så hårt hela sitt liv, visst fan ska han ha rätt att titta på lite barnporr/misshandla sin gnälliga fru/släppa ut lite miljögifter, etc.". Eller är det bara skidstjärnor som du själv som står över såna triviala lagar och förordningar? Väx upp. Vilka intressen tror du står bakom droghandeln? Tror du att det är de rika sportstjärnorna som råkar illa ut på grund av att de tar droger? Offren är helt andra och det är synd att vissa "grymmt smarta killar" inte ser längre än sin egen njutning och image.

Ghetto is the truth!
Jon jag åker för att de e så jävla kul men du vet de går att ha kul och se cool ut med stora kläder..jag lever inte gangsta o pratasr så men har sånna kläder o tycker de e så coolt men jag åker inte skidor för att de e coolt utan för att de e så jäävla kul.. tack för mejjj!!

Ghetto is the truth!
man har på sig de kläder man tycker är skönast och inte mest "ghetto".

och ta bort tråden förresten. det här suger...

Ghetto is the truth!
men på er låter de som att man inte gillar skidåkning om man har stoora kläder o lite gangsta stil måste man ha tajts för o älska skidor jag tycker ni som skrivit nå annat tar o tänker till!

Ghetto is the truth!
ja håller helt klart med august ahlnas BRA sagt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

varför får man inte ha på sig de som man tycker är mest ghetto?
varför är inte ghetto kläderna så sköna då?

Ghetto is the truth!
Klä er hur ni vill pojkar, det är den drogliberala inställningen bland er som stör majoriteten av alla seriösa skidåkare här. Om några år det ändå med största sannolikhet ute att vara "ghetto" och ni klär er i pastellfärgade tajta dressar som herr Olsson allihopa.. Med tanke på att alla rikemansbarn som vill vara "ghetto" klär sig i samma Oakleydressar som Jon hade för något år sedan vore det ju inte alltför konstigt?

Jävligt komisk diskussion måste jag hålla med om=D

Ghetto is the truth!
Manga manniskor spenderar en stor del av sitt liv pa att fundera vad andra tycker om en och vad andra tycker att man ska ha for skidor, klader, frisyr, asikter osv. Om man koncentrerar sig mer pa vad man sjalv tycker, vad man sjalv tycker om for klader och vad man sjalv ska ha for frisyr sa tror jag att livet blir mycket enklare.

Det ar ju kul att se lite annorlunda ut och sa kanske men man kan visa mycket genom sin skidakning ocksa, sin egna personliga stil, det tror jag att manga glommer bort och istallet fokuserar sig alltfor mycket pa hur man ser ut nar man star i liftkon osv.

Ghetto is the truth!
Nej, Rastavibrationer... Det första Ghettot bildades i Venedig i början av 1500 talet. Men det spelar ju ingen roll. Jag vet...

Legalize it!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp