Ghetto Lifestyle.. Eller?

Okej dettta kommer säkert som en chock för dom flesta utav er men är alla här på freeride verkligen gangsta? och nej då menar jag inte direkt gangsta som typ jag har ett par skullcandy lurar och dom senaste Head skidorna och bor i en stor villa i stockholm. Utan då menar jag snarare typ er som någonsin typ sett ett vapen på riktigt, bor i ett "farligt" område, och typ någonsin varit ute en lördagkväll och inte suttit hemma och myst med mammsen och pappsen och tittat på lets dance och drömt om att vinna JOSS :p vill bara se om detta faktiskt finns i sverige eller om det bara är GangzterzzzZzzZZzzzZZzzzz här :p och nej jag säger inte heller att jag är gatans kung bara för att jag gör denna tråd

Wohaa! Det här har ni väntat på! Klart skaparn av e'Doggo är gheedomastah no 1!

Bor i en etta i ghettot, jobbar som vikarie på hemtjänsten, It's all gheedo!

befan mig på söder men flyttade till gröna ledens ytersta stolta svans :O
liksom i have seen it all!!

men dock bosatt i förotern i åre riktight GANGZZTA

haha har både sett vapen på riktigt och varit ute lördagkväll, men ja skulle inte kallla mig själv de minsta gangster för det

Av: Sweeeet Online | Idag 14:20 Citera

en riktig ghetto unge har inte råd att åka skidor =)

SÅ SANT! En true thugger hänger fan inte i backen

det är cleant i backen, men gz man behöver ju inte överdriva heller.. den största "gangstern" här är i verkligheten en tyst liten mus.. but that doesn't mean he ain't steezzzy as shit! tror nog att ni vet vem jag syftar på

Det är sjukt ghetto när man ser HH poppa meth och kränga crack i de mörkare back alleysarna på berget. Där vill man inte åka lift utan att ha sin 9 mm nära till hands. Som tur är kan man ju maskera sig så iallafall inte copsen ser vem man är och bustar dig.

Finns ju flera typer av ghetto/gangsta/gangsters. Två av dem är:

1. Människor på samhällets botten som ofta ägnar sig åt kriminalitet för att klara dagen. Dessa människor ägnar sig definitivt inte åt hästpolo, golf, segling eller skidåkning eller liknande överklassporter.

2. Skidåkande tonåringar med attitydproblem som hämtar sin identitet från MTV. Ser sig själva som rebelliska och lite coolare än alla andra. Lägger väldigt mycket tid och omsorg på sitt utseende i backen eftersom det ger respekt och acceptans i gruppen med de andra osäkra individerna.

En annan kul grej är att de "gangsta"inspirerade människorna inom jibbing ligger en så där 10-15 år efter. Kom igen, när allt det där var coolt var bloodhound gang helt nya, eurodance var världens häftigaste musikgenré, will smith var sjukt cool i "fresh prince" och alla hade baggy brallor... Vad hittar dem på härnäst?

jag är #1

nej men håller med lite med nojlas där, med will smith men du glömde en sak....Salt N Pepa framförallt med push it....det var tider det^^ samt MC Hammer

Senast ändrad:
jag bor i mora, mitt ute i skogen! här har vi älgjakt och grejer! sjuuukt thug! så kom inte å snacka ghetto alla ni som bor i förorterna!

Jag är uppvuxen i ett ghetto område... Så jag är en straight up thug! Och ja, jag dealar med det mesta! så behöver ni nått som gör livet lite roligare är det bara att hoooooola at ya boy Zliggedy S

jag bor mitt i ingenstans å ja å min bror brukar leka med vapen som vi själva gjort de borde vell räknas?

Jag har en älgstudsare som jag är ute och jagar bönderna med på lördag kvällarna ;)
Ibland kan det förekomma en och annan drive by med epa traktor också!

Senast ändrad:
Alltså,

Det finns två vinklar på detta. Antingen är trådskaparen sjukt ironisk och har skrivit en halvmärklig tråd i något form av humorsyfte. Då är bara trådskaparen ett par år efter. Vilket väl iofs kan va ok, eftersom undertecknad också är lite efter.

Den andra vinkeln, är mycket mycket mer skrämmande. Om detta inlägg är "på riktigt" blir jag fan riktigt mörkrädd. Trodde trådskaparen att alla andra på freeride, trodde att alla på freeride är "gangsta"? Trodde trådskaparen att alla på freeride inte förstår vad den här lilla avarten handlar om? Läs Nojlas inlägg. Och varför skapade trådskaparen en tråd om det?

"Okej dettta kommer säkert som en chock för dom flesta utav er men är alla här på freeride verkligen gangsta?"

Den där raden, vad det nu skall liknas vid, kan vara det sämsta jag sett på ett forum. Går det ens att svara på? Nej det kommer inte som en chock för någon? Men alla på freeride är inte "gangsta"? Eller ja, det kommer inte som en chock för någon. Men alla på freeride är inte "gangsta"? Eller, ja vi har inga bananer?

Jag blir rädd, vad faan lär dom ut i skolorna idag? Åldergräns! Sluta förstör vårt skidforum.

riktiga gangsters hänger inte på freeride.se . Dom e inne på http://www.gangsta.se/community/ .
Men sen är det ju lite roligt också att väldigt många här på freeride vill verka "thug" och kör med hela sin lilla ghetto gangsta stil i backen medans dom sitter hemma framför freeride på en lödragkväll och dricker saft.

jag har sätt ett vapen och varit ute en lördagkväll...hatar lets dance xD

men vapnen var min morbrors jägarvapen som var inlåsta så... kan Nog inte kalla mig GANGZZZTA

Gangstajibbers känns ju lika seriösa som trådskaparen, det är bara en stil som många har plockat upp precis som allt annat. Innerst inne under allt tyg är de alla mammas lilla pojke...:)

Senast ändrad:
haha jag är ute och härjar varje lördags kväll. Bosatt i en Håla där typ ingen bor. har sätt ett vapen inreal men sket typ ner mig för han viftade på med det. Inte så ghetto alltså..

haha jag är ute och härjar varje lördags kväll. Bosatt i en Håla där typ ingen bor. har sätt ett vapen inreal men sket typ ner mig för han viftade på med det. Inte så ghetto alltså..

Jag har inte själv varit särskillt "Gangstah"... Men ett tag umgicks jag med helt jävla fel människor. Hade vänner som stal och gjorde inbrott i både mopeder, bilar och hus, rånade guldsmedsbutiker, misshandlade, våldtog och rymde från ungdomsanstalter... Var faktiskt med en gång i ett bilinbrott. Då var jag väldigt socialt osäker och tänkte inte på vilka jag umgicks med, ville bara ha vänner... Tycker det är jävligt tråkigt hur vissa verkar romantisera sånt där... inte helt ok!

jag är INTE gansta jag gillar faktist at mysa ;P men föredrar andra program...men dom professionella killarna i lets dance har ju bra arse :P

Jag har gjort lumpen så jag har sett och skjutit med riktigt vapen, men inte är jag ganster för det. kanske beror på att ja inte e uppvuxen i ghettot?

Jag är ren gangster..Lever i sjukkaste villan på LIIdingö, har sjukt med cash, mm. mm.
Jag har aldrig sett nått annat än rikemansdroger, så som kokain och andra partaj-droger som kan hittas runt stureplan, där jag för det mesta hänger.

Självklart betalar pappa allt, medans jag kastar fram blacket.

// en stekare

jag är gangster! uppvuxen i ghettot jkpg. hänger på gatorna (MED PISTOL!) annars åker jag skidor. OBS! jag har snott allt som är i min skidutrustning!

Själv jobbade jag på gårn i dalen...där kan vi snacka ghettokids. De tom snodde tv´n från gårn och polisens hundar spårade hem och fann tv´n under en av killarnas säng. Det finns dumma människor och så finns det ÄNNU dummare människor. Själv är jag helt sjuukt smart.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp