Giro nine.9 mx

krokfot

Ny medlem
Giro nine.9 mx
Jag hade tänkt beställa en Giro nine.9 mx,men det finns bara XL och XS kvar på den sidan och jag behöver str M. Så jag undar om det sitter några små kuddar i hjälmen som jag kan plocka bort så den passar?
Alltså,skulle jag kunna beställa en XS och plocka bort kuddarna så den passar?

Giro nine.9 mx
Tjena!

det finns inte den typen av "kudde" i hjälmen. visst det sitter på insidan av hjälmen men endast för bekvämlighet inte för att kunna justera storlek. tyvärr..

Giro nine.9 mx
Vänta absolut tills du får tag i en Medium om det är den storleken du ska ha.

Giro nine.9 mx
Köp aldrig en hjälm på postorder om du inte testat den först!

En hjälm skall sitta perfekt, det finns inte utrymme för nått annat! Sen kan man inte lita på storleksguider etc eftersom huvudet alltid har olika form. Därför så får man själv testa fram exakt rätt storlek. Blir det fel så blir det obekvämt och framfärallt inte säkert!

Om du brukar ha medium så kommer du hor som haver inte ens att få på dig en XS, det fattar flera centimeter.

Dessutom har nine MX utgått, det är G10mx som är det senaste!

//

Giro nine.9 mx
tycker att G10 var grym!!.. ser verkligen hård ut liksom .. och även vidare utveckling på hjälmen så som ventilationsmöjligheten. helt klart ett steg i rätt rikting, men jag är supernöjd med min 9 mx. grymt cool ..

Giro nine.9 mx
Jag har aldrig sett att skärmen skulle gå att köpa "lös". Varken till nine eller G10. Däremot går väl skärmen att ta av, om man nu köper en med skärm från början.

//

Tillbaka
Topp