gjorde jag rätt val på brädan??!

FreeSniff

Ny medlem
tjena gott folk

jag köpte en burton clash i fredags. å jag tro.. bara tro jag gjorde rätt val. men är lite spekulant. har aldrig litat på försäljare. men men ni som vet. få gärna säga nåt. så ja inte svär allt förmycket över brädan.

jag åker freeride. snabbt .stabilt. fina kurver.fina skärningar.

sen min burton bindningar. . stog det freestyle på . men ha det nån verkligen stor betydelse? bode jag ha valt andra bindningar?

lev väll
johan

Palla hahaha....fan sånt e väll onödigt och fråga när du har köpt den..enligt mej e d bland deras sämsta brädor ..

aja..

Jag har en Clash 162 som jag åkt på i 2 säsonger. Den har funkat kanon.
Den är lite ostabil i högre farter, men ganska bra flex för att ligga i den prisklassen.

*ironimode on*
Sen är det ju en Burton
*ironimode off*

För att tycka till om bindningarna så är dem inge vidare, plastiga och faller lätt sönder.
Skruvar lossnar med jämna mellanrum.

Tipset är väl att köpa ett par andra bindningar och behålla brädan..

Henke

Shit sånt där ska du _aldrig_ fråga i efterhand! Då är risken bara att man låser in sig på att den är kass eller så.
Kör på den och bilda egen uppfattning.

Men det är ju en Burton så nått skit är det inte, men det finns ju bättre och dyrare brädor. Beror ju på hur mycket man väger, åkning, vad man själv gillar hos en brada mm.

Men den ska säkert funka fint, har själv aldrig kört den modelen.

vad e mitt rätt val?

burton som burton. men märket spelar ingen roll. jag fick för mig dom va en hyffsat bra bräda. och jag antar det är det också. eftersom alla snacka om det.

men för mig som är på ynka 62kg 1.74cm. 42-43cm på foten
för den brädan jag ha köpt (eller den är undanlagd för mig) så va den typ både lite freestyle och freeride. ja hade ju velat ha den total freeride. för puder å speed å nica kurvor. is this the board i have bin waiting for ???

"is this the board i have bin waiting for ???"
ska nog inte hoppas på en alltför omvälvande åkupplevelse. en clash är som ett bigpack vaniljglass från gb, slinker ner utan problem men nog fan är det godare med mövenpick där man ser vaniljprickarna. haha, jag måste vara sugen på glass.
det är ju en allmountainbräda, gjord för att passa så gott som all åkning, no frills no thrills. vill du ha en friåkningsbräda som du verkligen kommer älska tycker jag du ska leta upp en sån istället.

kommer att funka klockrent... åk hårt... se till att du drar åt skriúvarna på bindningen (alla skruvar) INNAN du ger dig ut i backen..

burton gör bra brädor och freestylebindningen är väldens mest sålda bindning och håller bara bra om man kör normalt å inte offpistan ned för massa sten å skit..

det kommer att funka bra.... säger som en ovan.. kommer att kännas lite ostabil i högre farter..

men nu har du pengar över till resor och afterski eller vad du nu gillar...

själv ligger jag på bräda: 7000:- bindning 3000:- dojjer 2800:-

då får man exakt det man vill åsså ere de absolut skönaste man kan ha på fötterna osv... bla bla bla.. sån e jag ... kan inte göra nått åt tyvärr..

/kalle

Sånt ska man väl fråga sig innan man köper brädan? Skämt å sido. Jag tor det kommer gå fint. Häng inte upp dig på materialet. Även om det är kul att ha det bästa och senaste så är det i slutändan vad du själv tycker och åker som betyder något. Är man tillräckligt grym kan man åka med allt på allt. Önskedrömmen är ju att man kan åka som Terje, Backman, White och Parker tillsammans på en gammal Burton air från 88. Då kan man fan åka bräda.

pinn
"själv ligger jag på bräda: 7000:- bindning 3000:- dojjer 2800:-"
:o
få man fråga va det är för grejor du kör me

Jonny_hardcore
jo visst men. jag vill ju inte köpa skräp. om de sägs att min bindningar (burton freestyle) pallar bara några smällar så e ju inget man köper

på lördag så sticker ja till jkpg å hämta ut dom.

Tillbaka
Topp