Pumpa_puder
Ny medlem
Glädjemätare snö
Suveränt med en snöguide på FreeRide. Det är dock anmärkningsvärt vad vissa orter tar i när de anger hur mycket snö de har. Titta bara på Romme Alpin 85 cm. Var då??? i en snöhög eller??. Kolla även North Lake Tahoe som har 112 cm i terrängen och 457 cm i pist. Jag tycker det låter otroligt att de skall ha sprutsnö på 345 cm. Det vore intressant att om folk kunde rapportera in hur bra det är på en skidort som de besökt. Man skulle också kunna rapportera in om det är bra offpist eller skare. Vi åkte till Kittelfjäll i fjol och de var inte alls vad de lovade. Vi ringde dit och de sa att de var bra i backen. När vi kom dit var det flera ställen som det var grus och sten på. Vi fick till och med gå med skidorna på ett ställe. Det var också is mestadels i backen och som betong offpist.
Min slutsatts är att det inte går att lita på snörapporter som skidorten själv kommer med utan den får man ta med en nypa salt.
Min slutsatts är att det inte går att lita på snörapporter som skidorten själv kommer med utan den får man ta med en nypa salt.