Glapp i Axialbindning, vad göra?

fransosen

Aktiv medlem
Har Rossi Axial 140 bindningar på 2 par av mina skidor.
Häldelen har börjat glappa på båda så att jag kan vicka den åt sidan några millimeter.
Finns det något sätt att dra åt bindningarna för att minska glappet?
Eller är det bara att byta delar?

har du gamla pjaxor?
mina bindningar glappar bade fram o bak o upp o ner pga att mina pjaxsulor har blivit nerslitna och da ocksa for sma pa hojden for bindningarna...
vet inte om det finns sa mkt att gora at det, kanske byta pjaxor eller forsoka spanna at bindningarna ett steg..

Nä, i mitt fall är det inte pjäxorna, de är rätt nya.
Framdelen funkar perfekt, men hela häldelen glappar, både med och utan pjäxor.
Först trodde jag att det skulle ordna sig med korrekt förspänning (som på Marker) men det spelade ingen roll när jag justerade fram och tillbaka lite...

Sofe sa:
har du gamla pjaxor?
mina bindningar glappar bade fram o bak o upp o ner pga att mina pjaxsulor har blivit nerslitna och da ocksa for sma pa hojden for bindningarna...
vet inte om det finns sa mkt att gora at det, kanske byta pjaxor eller forsoka spanna at bindningarna ett steg..
Det finns en lösning på ditt problem. Det går att skruva fast plast plattor under foten på pjäxan. Finns en del alpinister som kör med sådana för att kunna kanta mer. Har inte full koll på var man kan få tag på sådana plattor men en hyffsat kvalificerad gissning är dalskidan i sälen eller alpingaraget i sthlm.

Tillbaka
Topp