Glapp i pins på tecton12

ChasingPow

Aktiv medlem
Glapp i pins på tecton12
Märkte att det glappar lite mer i pinsen än jag tycker borde vara normalt på mina tecton12. Pjäxan har kanske 0,5mm float på pinsen utan att själva byglarna rör sig.

Vad säger ni som hållit på länge? Är det normalt med lite float när man börjat fått in några mil?

Användnig: definitivt mycket meckig terräng så pjäxan vill vrida sig lite. Men har i princip bara kört 1 säsong på dem och kanske gått runt 15-20mil max med dem.

Pjäxorna är radical pro från förra säsongen

Glapp i pins på tecton12
Tidiga versioner av tecton har haft så att ena pin:en i tån är justerbar i sidled. Om så är fallet på dina bindningar är det värt att kolla, ställa in ordentligt och använda en stark loctite-typ för att hålla på plats. Det ska hålla betydligt längre, mina tectons har gått betydligt mycket mer utan problem.

Glapp i pins på tecton12
Har ett par andra som är knappt använda där glappet är betydligt mindre...därav frågan till dem som använt sina kanske 3 säsonger och hur dem har förändrats under tiden

Glapp i pins på tecton12
Har ett par från 2017 som väl var första eller andra årsmodellen, inte märkt någon skillnad. Men ska jag vara ärlig så har jag inte gått så mycket uppför med dem. Men 300+ dagar freeride nedför.😁⛷️

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp