Glasögon till hjälm

Trajumf

Ny medlem
Glasögon till hjälm
Jag har problem att hitta skidglasögon som passar till min protec hjälm.
Hjälmen trycker ner brillorna på näsan.
Vet nån om några brillor som inte går så högt upp i pannan?
Alltså smala skidglasögon.

Glasögon till hjälm
Dom flesta glasögon lär ju passa, om dom inte gör är det ju bara att skaffa linser.
Men när du köper goggles måste du tänka på att dom ska passa bra till hjälmn så att dom inte är för breda lr höga

Glasögon till hjälm
Tackar för svaren.
Jag har provat nästan hela Cebes sortiment och på mig funkar dom inte, vilken model har ni?
Kanske har jag en lång näsa eller nåt.
Karnik: Det är goggles jag pratar om.
Utter: Jag ska prova Spy å se, har du nån aning om priset på dom ?

Glasögon till hjälm
Jag har en protec hjälm och jag använder quiksilver vortex funkar hur bra som helst!

Glasögon till hjälm
oakley a frame e bra till mej ialla fall men man har ju olka stor huvuden annars oakley o-frame(tror jag de e)

Glasögon till hjälm
Ja, det där stämmer faktiskt, jag kollade på A-frame och de passade utmärkt till min protec, men alla har ju a-frame så det är inte så kul att ha dom då.

Glasögon till hjälm
Jag kör med en cebe hjälm och scott glasögon. De passar helt perfekt ihop. De trycker inte ner eller så får man inte den där glepan mellan glasögon och hjälmen.

Glasögon till hjälm
en kompis köpte SPY blizzard dom passa grymt bra.. ligger på ca 1100 kr.. annars passar SPY Soldier också bra.. typ en hundring billigare..

Glasögon till hjälm
Min polare har en pro tec hjälm. Han kör med Quiksilver Whazoo och det sitter fin fint. Ni kanske inte har samma Pro tec hjälm men det borde funka ändå.

Peace..

Glasögon till hjälm
Gör som Kaj Zackrisson!
CÉBÉ G-LAND passar till de flesta hjälmar, kostar inte mer än ca 6-700kr.

Glasögon till hjälm
Prova även Quiksilver Eclipse, de finns på att köpa på www.sunwave.se,men kolla i butiken först så att de passar. Men de är billigare på nätet.

Lycka till !!!

Glasögon till hjälm
är det inte bara o ändra på snörena som man har runt hakan?? om dom nu trycker ner brillerna.. min pro tec var tvärtom den åkte upp, då flyttade jag lite på remmarna, o det funkade perfa! har q-silver whazoo

Glasögon till hjälm
Har inte carrera sådana glasögon som är anpassade för vanliga glasögon?

kram

Glasögon till hjälm
Impolsion: Ursäkta mitt uttryck men vad i h*****t jiddrar du om? goggles stavas goggles och det var oxå det jag skrev, har du inge bättre för dig än att sitta och kolla folks stavfel på nätet, och som i dethär fallet inte ens är felstavat? -.-

Glasögon till hjälm
kör med ett par gamla hederliga scott messenger till min pro tec hjälm . funkar perfekt trycker inte ner på näsan och lämnar ingen vidrig glipa ...

Tillbaka
Topp