Glidyta till box

JakobJ

Aktiv medlem
Glidyta till box
Hej jag ska bygga en rainbowbox.
nån som vet vart man kan fixa glidyta som plexi eller nåt,får inte vara så dyrt,ge även tips på vart man kan sno.

Glidyta till box
Hammarplast ska du ha. Om din budget är dålig är det bäst att åka till en hockeyrink. Kolla/fråga vaktis om dom har någon gammal sarg att skänka, det brukar dom ha!

Det är bland det bästa du kan glida på, hockesarg. Även den gula plasten längst ner som är ganska böjbar är också helt perfekt, finns att köpa på endel byggvaruhus såsom Byggmax, K-Rauta osv, eller fråga ishallens vaktmästare om dom har nått över!

Glidyta till box
ja var man kan få tag på glidyta till hembyggd box, det har ganska många frågat redan. och jag klagade inte, utan försökte bara hjälpa till, men men.

Glidyta till box
Jag och en kompis har varit och snott rostfritt stål och lite plywood nu:D vi har fotat de ska bli en fotosession ,kan lägga upp bild när boxen är färdig,dock kommer den troligen bli ganska kort=/

Glidyta till box
BigAir sa:
Hammarplast ska du ha. Om din budget är dålig är det bäst att åka till en hockeyrink. Kolla/fråga vaktis om dom har någon gammal sarg att skänka, det brukar dom ha!

Det är bland det bästa du kan glida på, hockesarg. Även den gula plasten längst ner som är ganska böjbar är också helt perfekt, finns att köpa på endel byggvaruhus såsom Byggmax, K-Rauta osv, eller fråga ishallens vaktmästare om dom har nått över!

Glidyta till box
har fått tag i 30 mm rör nu o boxbygget ska börja... har en liten fundering på det här med glid ytan är det inte så att på de flesta boxarna som är svetsade så glder man på stålet o inte på det som ser ut att vara glidytan mellan rören? är det inte så att plastene eller vad det nu är ligger någon mm under metallen så att mna glider på metallen?

vore bra med ett snbbt svar...

Glidyta till box
båxx eh juh fö mezar

Senast redigerad av en moderator:
Glidyta till box
jo de kna jag hålla med om... men inte jag som ska åka på den;P är till en anläggning i södra sverige. måste finnas något för nybörjarna med....

Glidyta till box
jo jag vet vad man kan ha imellan... men inte det jag undra över... undra om man ska glida på det som ligger mellan stålet eler om mna ska glida på rören io kanterna???

Glidyta till box
där vart jag åker har dom gjort en wallride av plywood, och den glider som tusan iaf. så det borde ju fungera, men sen finns de ju olika sorters plywood:D

Tillbaka
Topp