Nosskire
Medlem
Glögg recept för er Bumare!
Sitter här hemma och smuttar på en god glögg och myser vid julgranen.
Tänkte då på er "stackare" som får nöja er med att åka skidor och festa nere i Alperna dit glöggen inte har tagit sig. (dock kanske en enstaka glüwein...)
Här får ni respept på glögg som ni kan tillaga i ert krypin.
Glögg
"En varm bål som sätter fart på festn"
20 glas
1 Flaska rött
1 flaska halvsöt sherry
3-4 msk socker
1/2 brandy (Cognac)
Några stäng angostura (Gå till närmsta bar och be om lite)
Russon och osaltade mandlar
1. Värm alla ingredienser utom russin och mandlar till sockret har lösts upp och glöggen är rykande het.
2. Häll upp i varmfasta koppar eller muggar och släpp ner några mandlar och russin i varje kopp.
3. Njut!
Jag kommer ner till St.anton den 12 januari och kommer stanna där till slutet, håll stället varmt till mig och så ses vi kanske i vinter!::
God Jul på er alla!
P.s Jag skulle byta bort hela julen bara för att vara nere nu...
Anledningen till att den ligger i Skibums är för att det är dessa personer som tråden berör.
Tänkte då på er "stackare" som får nöja er med att åka skidor och festa nere i Alperna dit glöggen inte har tagit sig. (dock kanske en enstaka glüwein...)
Här får ni respept på glögg som ni kan tillaga i ert krypin.
Glögg
"En varm bål som sätter fart på festn"
20 glas
1 Flaska rött
1 flaska halvsöt sherry
3-4 msk socker
1/2 brandy (Cognac)
Några stäng angostura (Gå till närmsta bar och be om lite)
Russon och osaltade mandlar
1. Värm alla ingredienser utom russin och mandlar till sockret har lösts upp och glöggen är rykande het.
2. Häll upp i varmfasta koppar eller muggar och släpp ner några mandlar och russin i varje kopp.
3. Njut!
Jag kommer ner till St.anton den 12 januari och kommer stanna där till slutet, håll stället varmt till mig och så ses vi kanske i vinter!::
God Jul på er alla!
P.s Jag skulle byta bort hela julen bara för att vara nere nu...
Anledningen till att den ligger i Skibums är för att det är dessa personer som tråden berör.