Go to-skida All Mountin
Kastar in en fråga här då jag nu är på jakt efter nya lagg och tror det är ett par All-Mountain jag behöver.
Har kört på mina BBR (som jag faktiskt älskar) i ca 10 års tid men börjar nu snegla på nytt. I ärlighetens namn blir det väl mest pist men jag vill kunna dra utanför också vid rätt mängd puder.
Åker ganska aggressivt och ligger inte sällan runt 100 eller över i pisten och mina BBR går som tåget då.
Nu spanar jag dock efter ett par All-Mountain och har sållat ner urvalet till ett par Norse Enduro, Head Kore 93 eller ev Salomon Qst 92.
Någon som har erfarenhet att jämföra eller kan ge sin syn på skidornas egenskaper? Är de fartstabila? Vad rekommenderas för längd? Jag är ca 169 cm och mina BBR är 166 cm.
BBR en är långt ifrån de stabilaste skidor jag har testat.
Hade själv ett par Head John (ja gamla skidor precis som BBR) när jag testade en kompis nya BBR, och han ville inte byta tillbaks så jag hann med en hel del åk på dem. Det kan nog bara bli bättre nästan vad du än köper...
Norse Enduro kör jag på och är mycket nöjd, inga skidor som svänger av sig själv men väldigt allsidiga.
Vill du ha stabilitet i hög fart så kan Enforcer 88-94 kanske vara nåt eller Faction Dictator
Senast ändrad: