goggels under hjälmen

goggels under hjälmen
ja, och tryck in en mössa under också, så har ni lyckats gå runt hela syftet med att ha hjälm från början. vad gör man inte för att vara ballast i parken?

goggels under hjälmen
jeppenator sa:
haha man vill nog skilja sig från resten av alla alpinåkarna som finns, inge kul att titta på dom å se lika dan ut.. samma som å fråga varför jibbers har stora kläder?.. de ser snyggare ut å man sticker ut ur mängden turister och alpinare..

så tycker jag iallafall ;)
inte alla jibbare har stora kläder!?!? Det är ju cleanast att köra tight:P

goggels under hjälmen
Lee-nus sa:
ja, och tryck in en mössa under också, så har ni lyckats gå runt hela syftet med att ha hjälm från början. vad gör man inte för att vara ballast i parken?
det är väl ändå säkrare att ha hjälm med mössa och goggles under än att köra utan något alls.

jag har goggles under hjälmen för att undvika hjälmglipa. Mössa har jag under hjälmen av två anledningar, dels för att slippa frysa och dels för att min hjälm är för stor.

goggels under hjälmen
spännena på gogglesarna (herregud, vilket ord) hamnar ofta precis där skallbenet är som mest ömtåligt. ni kan ju lista ut vad som händer om man dunkar i skallen ordentligt då.

sorry darwin :)

goggels under hjälmen
Haha. Med tanke på utvecklingen på hur stora kläderna har blivit är de väl bara en tidsfråga innan de blir hippt med att knö in så mycket bröte som möjligt under hjälmen. Allt för att få den där grymma ufo-looken!

När jag tänker efter såg jag en rätt skön bild här på freeride på nån snubbe som lyckats knö in mössa, goggles och en hel jävla luva till någon typ av tjockare jacka under. :)

Tillbaka
Topp