Goggles för dåligt väder!

Dedering

Medlem
Ska ha ett par goggles för dåligt väder och antar att det är en röd eller gul lins som gäller.
Skulle gärna vilja ha lite tips på bra modeller..

köp en modell som du kan byta lins på!

ex, Oakley, Dragon, Scott, Electric mm. De flesta modeller på dessa går att byta lins på, fråga i närmaste affär!

De flesta bra (de lite dyrare varianterna) goggles går att byta lins på! Så de är bara köpa ett par som du tycker är nice och sitter bra och sedan köper du den lins du behöver!

köp min oakley a-frames med en splitterny clearlins för otroliga 500!

Klart bäst om du ska köra i dåligt väder då du ser sjuuukligt bra! kontakta mig om du är intresserad!

köp inte gul! ser inte konturerna i dåligt väder.. missar gupp och liknanade.. satsa på en vanlig genomskinlig lins..

Axl89 sa:
köp inte gul! ser inte konturerna i dåligt väder.. missar gupp och liknanade.. satsa på en vanlig genomskinlig lins..
Säger samma har guloranga linser i mina quiksilver och ser absolut ingen när det blir lite moln på himmlen ser inga gupp :P det är nästan så jag börjar fundera på om man skulle se om det kommer ett stup lr

gul eller röd lins är klart bäst! jag har haft gula dom var mycket bätre än dom som jag har nu dom är har blå lins och super dåliga när det är dåligt väder!

Hålla på att byta lins är ju sjukt jobbigt.

Köp två par och ha med bytesparet i ryggsäcken, vädret växlar som bekant rätt snabbt i både fjällen och alperna. Och det är inte bara kul att byta glas med djupfrysta fingrar. Dessutom är risken stor att man bryter sönder linsen då plasten i googlesen inte är i rumstemperatur. Och det är ju lite onödigt, iaf då vissa linser, till tex Oakley är rätt dyra.

Men det är ju såklart en ökad kostnad för att göra det enkelt och smidigt.

I övrigt tror jag inte det finns någon lins som verkligen hjälper mot flatljus... Tyvärr

Tillbaka
Topp