Goggles för högnästa?
Min näsa/näsrygg är tydligen ovanligt hög för oavsett vilka goggles jag testar, hur hårt/löst dom sitter, hur jag justerar dom så antingen blir näsan strypt så det blir obehagligt dåligt snokdrag eller så hamnar gogglarnas nederkant alldeles för nära ögonen så det stör synfältet. Sedan senaste säsongen (min första i backen) så har jag testat typ allt som finns hos dom stora sportdetaljisterna och nästan allt har suttit helt värdelöst.
Två st. modeller har suttit klockrent över näsan. Dels ett par goggles som en annan åkare hade som jag fick testa men personen ifråga kom inte ihåg vad det var för märke eftersom dom var typ tio år gamla no name goggles. Dessa satt jävligt bra i största allmänhet men som sagt ......
Oakley Line Miner satt också bra över näsan och inkräktade inte på synfältet på sättet ovan. Däremot tyckte jag att passformen över pannan inte var någon höjdare och dessutom så gillade jag inte det perifera seendet med dom. Det var som att något störde längst ut till höger och vänster.
Så ....... finns det någon här med samma funktionsvariation
som mig och har ett tips på goggles där utrymmet i mitten d.v.s. u'et eller v'et (där näsan ska vara) är lite högre?
Två st. modeller har suttit klockrent över näsan. Dels ett par goggles som en annan åkare hade som jag fick testa men personen ifråga kom inte ihåg vad det var för märke eftersom dom var typ tio år gamla no name goggles. Dessa satt jävligt bra i största allmänhet men som sagt ......
Oakley Line Miner satt också bra över näsan och inkräktade inte på synfältet på sättet ovan. Däremot tyckte jag att passformen över pannan inte var någon höjdare och dessutom så gillade jag inte det perifera seendet med dom. Det var som att något störde längst ut till höger och vänster.
Så ....... finns det någon här med samma funktionsvariation