Goggles för stora ansikten.

Bjersing

Aktiv medlem
Jag behöver uppdatera mina goggles men tyvärr är det lättare sagt än gjort.
Jag letar efter stora goggles med ram, gärna spegelglas. Hade tänkt ha ett par för sol och ett par för kass sikt, att hålla på att byta lins tycker jag är ett onödigt pillande, då kör jag hellre ett par i ryggsäcken, så får man ett par i backup också. Sitter och kollar de vanliga sidorna som sport-conrad osv, tyvärr har jag på tok för dålig koll på goggles för att veta vad jag ska köpa.

Något i stil med detta hade funkat bra:
https://shop.epictv.com/en/goggles/spy/bravo-spy-arcade-bronze-2016

Problemet är att de är gjorda för små ansikten och även om mitt ansikte är ganska proportionerligt är det verkligen inte litet. Är det någon som har förslag på vad man ska leta efter för goggles med de krav jag har och en budget på 800-1000kr nu när det finns en del rea?

Bluebird eller Flightdeck.
Har tyvärr ingen erfarenhet av Bluebird, men i o m att självaste TT drar runt i ett par så räknar jag med att de är 100% tipp topp.
Flightdeck åker jag med själv och de passar mitt gigantiska huvud/ansikte utmärkt.
Dessutom (och kanske även det viktigaste) är att deras PRIZM lins är grym.

Jag kör med Smith I/O X, dock över din prisklass i originalpris, men går säkert att hitta på rea.
DE ÄR GRYMMA!

Kask mask 4 är stora, eller varför inte ett par von zipper fishbowl, båda har ram och kan fås med spegel, tycker det är riktigt bra glasögon.
Kan tillägga att båda dessa glasögon passar bra ihop med sweet trooper, igniter, grimnir.

Senast ändrad:
klassy sa:
havreboll sa:
Själv köper jag aldrig ett par Smith igen men här finns dom för under 1000 kr om du vore sugen https://m.addnature.com/461791.html?c=816&_cid=22_-524_236176_236208_236212_730657_0_Prisjakt.nu
Varför inte? .
Har kört med ett par I/O några år nu och sedan första säsogen så har det bara varit problem. Imma mellan linserna, dålig foam som är stelt när det är kallt och lossnar från ramen, strap som redan andra säsongen började bli trött och inte ville smita åt när man haft gogglen på hjälmen. Kontaktade första säsongen deras kundservice angående imman mellan linserna men dom bemödade sig inte ens att svara...

Kundservice och kvalitet är i en helt annat liga när det gäller Oakley vad jag förstått från vänner. Ska bli intressant att se nu när jag klickat hem ett par Airbrake prizm på rean. Kanske är det bara jag som har för höga krav och sitter där nästa år besviken och bitter ;)

havreboll sa:
klassy sa:
havreboll sa:
Själv köper jag aldrig ett par Smith igen men här finns dom för under 1000 kr om du vore sugen https://m.addnature.com/461791.html?c=816&_cid=22_-524_236176_236208_236212_730657_0_Prisjakt.nu
Varför inte? .
Har kört med ett par I/O några år nu och sedan första säsogen så har det bara varit problem. Imma mellan linserna, dålig foam som är stelt när det är kallt och lossnar från ramen, strap som redan andra säsongen började bli trött och inte ville smita åt när man haft gogglen på hjälmen. Kontaktade första säsongen deras kundservice angående imman mellan linserna men dom bemödade sig inte ens att svara...

Kundservice och kvalitet är i en helt annat liga när det gäller Oakley vad jag förstått från vänner. Ska bli intressant att se nu när jag klickat hem ett par Airbrake prizm på rean. Kanske är det bara jag som har för höga krav och sitter där nästa år besviken och bitter ;)
Huh okej.. Synd. Jag har inte märkt något sådant, än iaf :o

Oakley är ju Oakley. Så är det ju bara :) Tyvärr diggar jag inte deras stil lika mycket som Smith.

Tillbaka
Topp