Goggles för större/bredare ansikte?

Schermanio

Medlem
Hej,

Jag har försökt hitta information om detta men utan lyckat resultat. Finns det trådar med samma fråga sen tidigare så ber jag om ursäkt.

Men jag är på jakt efter nya goggles och har lite större/bredare ansikte. Därför upplever jag många goggles som små på just bredden, de slutar i kant med ögonen i princip. Så är det någon som har tips på just bredare modeller som jag kan testa? Har hört att Oakley ska ha några men kommer inte ihåg vilken modell det var och hittar inget via google.

Tack på förhand!

Tjenare, gick i samma tankar och slog en långboll och beställde ett par från Bluebirdoptics.com. Har 58cm runt huvudet, med andra ord ganska stort huvud, hjälmen är 60cm. Gå in på bluebirdoptics.com, du får med dig 5 olika linser och de är extremt lätta att byta, sjukt bra enligt mig. Värt pengarna helt klart!

På Oakley är storleksordningen denna: crowbar, splice, airbrake, O2 XL, canopy. Canopy är definitivt den största och föredras av de flesta med riktigt stora huvuden eller krav på extremt synfält. Utan tvekan därför många av Oakleys parkåkare kör den samt Aksel Lund Svindal.

Senast ändrad:
jet sa:
På Oakley är storleksordningen denna: crowbar, splice, airbrake, O2 XL, canopy. Canopy är utan definitivt den största och föredras av de flesta med stora huvuden eller krav på extremt synfält. Utan tvekan därför många av Oakleys parkåkare kör den samt Aksel Lund Svindal.
Var hamnar A- och O-frame i din uppräkning?

la_grave sa:
jet sa:
På Oakley är storleksordningen denna: crowbar, splice, airbrake, O2 XL, canopy. Canopy är definitivt den största och föredras av de flesta med stora huvuden eller krav på extremt synfält. Utan tvekan därför många av Oakleys parkåkare kör den samt Aksel Lund Svindal.
Var hamnar A- och O-frame i din uppräkning?
A-frame är något mindre än Crowbar och det är även Elevate.
O-Frame håller på att utgå ur sortimentet (och ersätts av till viss del av O2) så den är inte riktigt värd att nämna men även den är mindre är Crowbar.

Var inne på Skistore idag och testade lite olika. Tillslut blev det ett par Canopy vilka helt klart var stora, störst av alla Oakleys och även större än APXen. Kask hade också en stor men den satt inte lika bra på mitt ansikte eller ihop med min hjälm.

Tillbaka
Topp