Goggles från Stadium, duger dom?

Tempest

Ny medlem
ok, vad är det som gör dessa sämre?

Får kolla begagnade här imorn :)

blomman67

Medlem
Gult glas för dåligt ljus och ett mörkare för solsken, dom duger, ser t o m lite tuffa ut, kolla så dom passar till hjälmen bara så att den inte trycker på näsan, turistglepan som kan uppstå är inte så viktigt ;)

Mountain_Man

Aktiv medlem

@Tempest
Om du betalar 4 gånger så mycket för, exempelvis ett par Oakley, får du antagligen något bättre funktion och kvalitet men om det är värt pengarna är det bara du själv som kan avgöra. Nu har jag inte koll på just den här modellen från Everest men generellt är min erfarenhet att det är bra grejor som oftast är mycket prisvärda. Om du köper begagnat är det viktigt att kolla att linsen är oskadad och repfri även på ett par relativt nya goggles kan linsen vara förbrukad ... och då kan det bli dyrt!

/MM

PS! Se upp för "turistglipan", dels ser det sådär ut och dels kan det bli obehagligt om det är riktigt kallt ute ... DS.

Tempest

Ny medlem
Tack för svar, Gaper glipan har jag koll på och det passade bra när jag testade med hjälmen.

Jag tror jag kör med dessa, de verkar rätt najs. :)

Christiam

Aktiv medlem
Körde närmare tio år med ett par köpta i Sälen med texten Lindvallen på bandet, under hundringen kostade dom. Hade inga större problem med dom, dock var det många andra som hade problem med att jag hade dom... Tydligen Ohäftigt med såna.
Behöver med andra ord inte vara dyrt för att vara bra.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Klämde lite på Everestarna på lunchen, verkade fina. Intressant att linserna är märkta med Carl Zeiss som är ett mycket välrenommerat optiskt varumärke. Är nog ett bra köp! :)

/MM

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp